Gå til innhold

Hvordan har vi det idag da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg starter en ny tråd jeg. Tenkte vi kunne oppdatere litt hvordan vi har det sånn innimellom. Litt tanker om litt av hvert...!!!

Jeg var på UL idag og fikk konstatert at spiren min igjen var på veg ut. Trist at det skjer, men greit at det skjer tidlig før vi rekker å glede oss for mye. Var kommet ca uke 7.

vi tar vel en liten pause i prøvingen. Satser på å prøve igjen fra april/mai. No skal jeg ta meg godt av guttene mine (vært litt trøtt i det siste) og kanskje få litt overskudd til å pusse litt mer opp i huset. Vi kjøpte oss et nytt gammelt hus i august, så her er det mange prosjekt på gang. Må ta fatt på bad no på våren... Så har jeg stor hage med mange flotte planter... Blir ei utfordring å holde den vedlike... Ugh...!!!

Ellers skal jeg reise til Oslo neste uke på Oslo Fashion Week, for å ta ut høstens kolleksjon til butikken min. Blir godt med en tur no.

...og så gleder jeg meg til "Frustrerte fruer" starter igjen... Føler meg virkelig som en ganske ofte...

Håper flere henger seg på denne tråden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann..

Ja jeg kan godt være med her på denne tråden..

Er i en spennende periode nå, skal begynne med eggl.teste på mandag ,så får vi se derfra... Jeg svinger konstant mellom håp og ikke håp..

Den ene dagen tenker jeg "jeg skal bli gravid" , den neste dagen tenker jeg "jeg blir nok aldri gravid". Ikke lett.... men men... neste uke blir nok avgjørende denne mnd viss jeg får eggl da.. så får smøre meg med tålmodighet(noe jeg ikke har egentlig he he)

Skrevet

Hei, hei!

Verkeleg leit å høyre at du held på å miste spiren din, Anki72.

Her hjå meg er humøret på veg opp att. Tenkjer jo det at det er betre å faktisk ha klart å bli gravid og så miste, enn å gå i 1,5 år utan å klare å bli gravid. Så eg er optimist og tygg trøstig vidare på tablettane eg starta med.

Om berre nokre få veker skal me flytte i nytt hus, så det vert jo spennande! Er litt stress no for tida når me driv og har visningar på bustaden me bur i, men det er jo ein overgang.

Har vore litt vanskeleg å sjå etter hus, når me ikkje veit om me kjem til å få barn eller ikkje. Har ikkje lyst å sitte to menneske i eit digert hus i barnevennlig område, og føle oss mislykka heller.

Men no har me funne eit passe stort hus, som har plass til eventuelle barn, men ikkje vert eit palass om det berre vert oss to i framtida heller, så me er ganske fornøgde.

Ser du har teke kontakt med privatklinikk "40 år og prøver.."?

Håpar du ikkje får bruk for dei, men greit å komme tidleg i gang.

Ha ein fin dag, damer!

Skrevet

- uff, skreiv vist litt feil på nicket ditt "40 år og vil ha barn"!

Skrevet

Hei på dere, jeg kan gjerne være med også. Synd med deg, Anki, jeg har fulgt med deg de siste dagene (og har smuglest inne på "Gravid i moden alder" også). Men det høres bra å ta en liten pause. Tvi tvi :-)

Godt for alle å være opptatt av noe annet også, i hvert fall, jeg merker hvor småsprø jeg blir hvis jeg sitter for mye inne på disse sidene og tenker på alle mulige vanskeligheter og sykdommer og skavanker og problemer. Jeg brukte EL-tester denne måneden, begynte på dag 7 for å være sikker. Og jeg testa og testa, men fikk ikke noe utslag - etter en drøy uke slutta jeg. Ble bare trist av det, og konkluderte med at jeg var langt inni overgangsalderen. Jeg veksler som deg, 40 år og vil ha...

Men nå lurer jeg litt på hvordan det endte, likevel. Har IKM på onsdag eller så, og har kjent meg litt uggen, småkvalm, oppblåst og med rare magevondter de siste dagene. Det kan være eller ikke være.

Ellers skal jeg begynne i ny jobb 1. mars, og har så smått begynt å være med på møter etc. der. Spennende. Det er jo alltids litt rart å være med på planlegging flere år fram i tid og tenke at "jaja, kanskje skal jeg snart ha permisjon - kanskje er jeg alt gravid her jeg sitter." Men man kan jo ikke tenke sånn når man skal ta imot en jobb, heller, det kan jo også ta årevis før det skjer noe.

God helg!

Skrevet

Er inne og smugleser litt her ennå, jeg :) Må jo følge litt med på hvordan det går med dere, og særlig Tobarnsmamma neste år, vettu :) Høres spennende ut med de symptomene da. Har sett at det ikke er alltid de slår ut, disse EL-testene - tror det avhenger litt av om det er billigtypen eller CB sine. Jeg brukte sistnenvte, og med de fant jeg alltid EL i de mnd jeg testet. Håper virkelig IKM dagen kommer og går uten antydninger til tantebesøk, og at du får en positiv g-test snart!!!

Ser at du skal begynne i ny jobb - spennende! Har selv en søknad inne til drømmejobben - vet via bekjente at jeg er meget aktuell til jobben. Får jo mange rare tanker da - om graviditet og ny jobb - ikke enkelt det der. Men - graviditet/permisjon er forholdsvis kortvarig - jobben skal vi jo ha i mange år.

Uansett - lykke til med både testing og ny jobb!!!

Anki har jeg allerede sendt en trøsteklem til på en annen side. Håper det går bra med deg:)

Skrevet

Hei, fin tråd anki72 :)

Så trist at spiren din ikke ville sitte anki72, har selv opplevd det to ganger - noe jeg tok veldig tungt. Men som du sier, greit at det skjer såpass tidlig. Etter en liten pause er du sikkert klar for å prøve igjen, for vi gir vel ikke opp håpet?

Selv må jeg innrømme at jeg er litt nedfor i dag - TR dukket opp på morgenkvisten, og det føles som om toget har godt for meg. Jeg tenker som flere av dere at jeg nok har blitt for gammel - jeg fylte også 40 i november. Men - bare jeg får noen dager på meg håper jeg at skuffelsen er over for denne gang, og at vi går på med krum hals :) Har time hos gyn. i begynnelsen av mars, og håper hun kanskje kan gi oss noen svar på hvorfor dette skal ta så j... lang tid.

Ellers går dagene med til jobb, lillemor på 5, hus og hjem. Har også blitt bitt av scrappebasillen, så jeg scrapper sent og tidlig. Anbefales hvis man trenger noe annet enn prøving å tenke på - det er en altoppslukende hobby :)

Vel - håper vi kan følge hverandre videre, godt å kunne utveksle håp og frustrasjon med andre i samme situasjon.

klem

Skrevet

Godt initiativ!

Eg føler med deg - har vore der to gonger sjølv, og veit det er vondt. Men det betyr jo at den ikkje var liv laga når det skjer så tidleg. Det er ei mager trøyst, men etter å ha hatt ein SA i veke 11 og ein i veke 6, veit eg av erfaring at skal det først gå så gale, er det betre at det skjer tidleg enn seinare. Mykje vondare det, både fysisk og psykisk.

Sjølv vekslar eg litt mellom håp og tvil om dagen. Er rimeleg sikker på at vi trefte EL, men det har vi gjort før utan resultat. Nesten ei veke sidan nå, og puppene har begynt å bli ømme. Men det er vel falsk alarm igjen. Sukk. Den som lever får sjå.

Og du er enno ung, og har mange år igjen å prøve på. Hugs det!

Klem frå

Skrevet

Hai på dere alle sammen.

Kjekt å se at vi er mange på denne tråden. No er jeg tilbake på BIM etter flere dager uten PC. Har vært i Oslo på moteforum for å ta ut høsten og vinterens kolleksjon til butikken min. Spennende og veldig mye fint.

Godt å kjenne at kroppen begynner å bli "normal" igjen etter SA. Er no ferdig å blø. No er det bare å vente på neste mens så en kan begynne å finne ut sykluser igjen. Tar nok en liten pause med prøvingen. Starter i allefall ikke før at det blir termin en gang på nyåret 09. Men da kan vi faktisk starte å prøve allerede i mai tenker jeg. Er faktisk ikke så lenge til likevel det. Det går da veldig fort. Med en mann som reiser i jobben og er borte 2 uker i strekk skal det noe til å treffe på EL også.

Tusen takk for alle trøsteklemmer jeg har fått. Det er godt. Det gikk faktisk mer inn på meg enn jeg ville innrømme først. Er veldig lett å bare drukne seg i jobb.

No har jeg vært hjemme to dager etter jeg kom fra oslo. Her har det vært vinterferie denne uken. Idag var det nydelig vær her. Jeg og guttene har vært på fjellet på ski for 1. gang i år. Det var deilig. I morgen er det meldt lavtrykk igjen så da er det på igjen med regn og sørpe. Skal forøvrig på jobb i morgen så no skal jeg straks finne sengen.

Ellers blir det spennende å høre fra deg Beth om du har treft på EL denne mnd... No må vi være positive. Sender masse gode babytanker til deg... Når har du IKM?

Ellers må alle ha en riktig god helg. Klemme klemme fra mej...:-)

Skrevet

Eg trur nok vi trefte, men det vart ikkje noko tellande resultat, for i dag kom tantefaen. Eg var førebudd, for eg følte meg ikkje gravid, og puppene var på veg ned igjen. Så da var det å rykke tilbake til start. Sukk. Eg veit ikkje kor lenge eg gidd dette, på den andre sida er det jo ikkje særleg aktuelt å begynne med prevensjon igjen, sidan eg tydelegvis uansett ikkje blir gravid.

Syklusane mine er ganske korte nå (denne var på ca 23 dagar om eg ikkje hugsar heilt feil). Veit ikkje heilt kva det betyr.

Du får ha lykke til med ny prøving.

Klem frå

Skrevet

Hei, hei!

Hiv meg innpå her att, eg. Er spennande å fylgje med på korleis det går med deke, damer. Var litt spent på om du fekk besøk denne mnd, Tobarnsmamma neste år, eller om tanta har halde seg vekke?

For meg går denne prøvinga i bølger, med ein skikkeleg nedtur kvar mnd. Men akkurat no surfar eg på ein bølgetopp av optimisme, slik eg plar rundt el. ;-) "Denne gangen sit den" tenkjer eg, sjølv om eg ikkje har teke Pergo denne mnd. Men eg håpar at Metformin (diabetesmedisin) som eg starta med i Januar pga PCOS skal gjere susen, sjølv om det framleis er litt omdiskutert.

Har fått eit par spørsmål i det siste, om ikkje me skal ha barn snart. Er ikkje så lett å svare noko på dette, spes når det har skjedd med mange rundt. Men heldigvis er dei fleste meir omtenksomme. Er nokon få som eg har fortalt litt til, er greit å kunne snakke om det med nokon, spes sidan det denne gangen har gått ein del ut over humøret mitt.

Men no gledar eg meg til å flytte i nytt hus, så eg skal nok få andre ting å tenkje på dei neste vekene! Har byrja å tårne seg opp med pappkartongar rundt om. Heldigvis er me ferdige med visnings-styret, så me kan rote så mykje me vil :-)

Håpar de får ein fin dag, og hell og lykke med prøvinga! ;-)

Skrevet

Takk som spør, Soleia!

Ingen tante her! Men ingen positiv test heller, så i dag er jeg mest frustrert. Jeg tok en test på torsdag, og den var glitrende negativ. Så var jeg bortreist fra fredag til mandag, i apotek-fri sone, og klarte å la være å ta med meg den andre testen jeg hadde liggende. Venta tanta skulle komme i løpet av helga, men det gjorde hun ikke. Men jeg har av og til rar smak i munnen, noen kvalmebølger kommer det dann og vann og har også hatt litt smerter/stvihet helt neders i magen og korsryggen. Merker også at jeg begynner å miste lysten på noen mat og drikke - har plutselig ikke lyst på så mye kaffe, for eksempel. Men alt kommer og går, i dag merker jeg lite.

I går da jeg kom hjem var jeg nærmest sikker på at jeg var gravid, og brant av testen. Negativ! Ikke så mye som skyggen av et kryss.

Veit ikke hva jeg skal tro. Litt vanskelig å si når IKM egentlig var etter som jeg ikke klarte å plassere EL (hvis den kom, da.) Men nå er det nå vel uansett overtid - i dag er jeg på dag 35 i syklusen -de pleier å være på 28 dager + - en dag eller to. Men det er jo ikke sikkert jeg er mer enn et par dager over, da.

Vel, vet ikke hva jeg skal tro. Men må vel bare vente og se om tanta kommer eller om jeg skal brenne av en ny test om noen dager.

Men i dag har jeg bare følelsen av at hele systemet har kortslutta, ikke finner jeg EL, og mensen kommer ikke - forrige gang kom den alt for tidlig. Kjenner meg som ei gammal dame som har gått ut på dato.

Skrevet

Her inne er vi ikke gamle og utgått på dato. Synes vi er flinke og greier å holde motet oppe for det meste. Vi får stadig høre om solskinnshistorier som gir oss nytt håp.

Jeg for min del har mest sannsynlig fått igjen mens 3 uker etter SA. Synes det er litt i tidligste laget, men det kan ikke være noe annet heller. håper syklus kommer tilbake til normalt etter hvert, så det går an å finne ut EL. Skal hoppe over to mnd m prøving. Føler kroppen trenger å hente seg inn igjen etter en MA og en SA. Da er det greit å prøve å ikke treffe på EL... Men skulle så det skje likevel så er det en mening med det...

til deg tobarnsmamma neste år? Så lenge tr ikke dukker opp er det enda et håp. Ønsker deg uansett lykke til.

Ellers får jeg mannen hjem til helga. Han har vært borte på jobb i 12 dager. no blir han hjemme i 9 dager før det er på igjen med 12 dager borte... Det skal noe til å treffe ELogså når han er så mye borte. Jeg skal i allefall kose meg å slappe av masse i helga. han skal få styre med guttene. jeg skal sove LEEEEEENGE på søndag.

No er det natta for denne gang. Sov søtt alle sammen. Klemz :-)

Skrevet

Soleia: Lykke til med flyttinga til nytt hus. Det blir deilig. Vi flytta selv til enebolig i august. Men vi kjøpte et hus bygd på 70-tallet, så vi har endel opp-pussingsprosjekt på gang. Men vi liker det og synes det er kjekt. Har jobb i mange år fremover... Ugh... Har stor hage... Det er det værste. Ikke så grønne fingre.

No skal vi snart pusse opp badet. Det blir deilig...OG DYRT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...