Gå til innhold

Går vi 10 måneder gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm... Jeg leste en plass vi skulle dele ukene med 4 for å få hvilken måned jeg er i. Jeg er i 20 uker, altså 5 måneder på vei...men jeg har jo da 5 måneder igjen...altså 20 uker til... Hvordan blir det? Huff, er jeg i ammetåke allerede?? haha...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei vi går 9 mnd gravid:o) min gutt ble unfanget ca 27 august og jeg har termin 21 mai

Skrevet

du er ikke 5 mnd på vei.. Jeg er 20+2 og har termin 29.juni. Jeg tenker derfor da at jeg er 5 mnd 29 februar.Da er det fire mnd til termin..

Skrevet

oi er visst litt trøtt..Skrev den gamle terminen min:P. 26 juni har jeg termin! så 26 februar er jeg 5 mnd på vei! ;)

Skrevet

Jammen, 20 uker er jo 5 måneder(?)...huff, nå føler jeg meg litt teit for jeg har sagt til folk at jeg er 5 måneder...haha. Men huff, da er jeg ganske stor til å være bare 4 måneder...kan det stemme dette da??

Skrevet

Tenk på at det er mer enn 28 dager i hver mnd. Og vi går litt over 9 mnd gravid. Og du er vel enig i at visst du tenker på terminen din så er du ikke 5 mnd på vei? Det stemmer nok d:)

Skrevet

Jeg er blitt forklart at en går litt over 9 mnd gravid, men at en går 10 svangerskapsmåneder, altså 40 uker og at en kan si at en er 5 mnd på vi når en er i 21 svangerskapsuke.... tror det er litt ulik praksis her.. men så tidliere inne her på ' uker og måneder' tror jeg det het en som hadde en oversikt.. Kan selvfølgelig ta feil altså;) det er derfor jeg sier uker for en uke er en uke;)

Skrevet

alle mnd har mer enn 4 uker...derfor går vi gravid 9 mnd, ikke 10...

Skrevet

Deler på 4,4 jeg=)

Feks, 20 uker / 4,4 = 4,5 mnd på vei=)

22 uker / 4,4 = 5 mnd på vei=)

Skrevet

Det er hvertfall 9 mnd svangerskap, det er ingen tvil. :) Og er du 20 uker er du halvveis, og da kan du si at du er halvveis, altså 4,5 mnd :)

Jeg klarer ikke tenke mnd lenger jeg, så jeg sier at jeg er så og så mange uker på vei og at jeg har termin da og da :)

Men det er ganske lett hvis man tenker ut i fra termindatoen ja.. Jeg har termin 25. mai, så den 25. feb er jeg 6 mnd på vei. :)

Skrevet

Hvis vi ser på kalenderen for denne måneden ser vi at denne måneden består av fire fulle uker og tre dager. Andre måneder er fire fulle uker og to dager, fire uker og fire dager. Det er pga dette at mange blir forvirret tror jeg. Vanligvis snakker man om en måned som fire uker og tenker ikke på at alle måneder består av noen dager til. Jeg har selv mer eller mindre gitt opp å tenke måneder nå. Før jeg ble gravid var jeg veldig der at jeg skulle si måneder og ikke uker. Men det er jo mye enklere å forholde seg til uker og omtale måneder som cirka. Jeg er halvveis i svangerskapet nå og er derfor ca fire og en halv måned på vei. Ihvertfall i mitt hode =P

Jeg synes i allefall at det er enklest å tenke sånn, men det behøver jo ikke å bety at andre skal tenke på samme måte som meg =)

Skrevet

Denne oversikten er ganske grei! Må huske at det er mer enn 4 uker i hver mnd. Det er jo 52 uker i et år, ikke 48 som det blir om du ganger 12 mnd med 4 uker! :)

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Skrevet

Det er bra mange som ikke vet hvor langt et svangerskap er!!!

Det er 9 mndr. og 8 dager. Evt. 40 uker og 2 dager!!!

Det er mer enn 4 uker i hver mnd. så derfor kan du ikke dele på 4 for å få hvor mange mndr. du er på vei:)

Skrevet

Vi går 9 fullgåtte mnd, så det blir til starten av den 10. mnd!

Skrevet

vi går 10 mnd pga at vi fullfører den siste 9mnd....

Skrevet

Et svangerskap varer i 9 mnd om du føder i uke 38... 10 mnd om du føder i uke 42! Det var det jm sa til meg sist jeg var der, og det forstår jeg jo selv også når jeg ser på kalenderen...

Skrevet

For å si det enkelt: vi går i ni kalendermåneder, men ti svangerskapsmåneder, siden en svangerskapsmåned= fire uker:) innvikla greier..

Skrevet

Legen sa til meg en gang, husk at du går ikke gravid i 9mnd, men i 40 uker...

Skrevet

Ja, da tror jeg vi har oppklart dette:) Men det er jo ikke rart jeg ble litt forvirret, syns jo det er litt innvikla, hehe... men jeg skal iallefall begynne å si uker i stedet for måneder. Takk jenter for så mange svar..og god helg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...