Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som det er mye lettere å være alene mamma.da får du jo faktisk hjelp og penger.men,meg gidder de ikke hjelpe nei.har ikke jobb akkurat nå,fordi jeg jobber for vikarbyrå.de hadde ikke fler oppdrag til meg akkurat nå.derfor må jeg ta sykemelding får å få litt penger.men,så lett ska det ikke være.gidder ikke en dritt på nav!!! blir så deppa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du vil sykemelde deg fordi byrået ikke har mer oppdrag, syns jeg ikke det handler om at Nav er vanskelige. Sykpenger skal du få når du er SYK. Ikke når du ikke har arbeid. Du må sjekke om du har dagpengerettigheter.

Dersom du ikke er alenemamma syns jeg du skal være glad for at du ikke er det.. Det virker ikke akkurat lukrativt spør du meg..

Skrevet

Eh....sykemeldinger er jo for folk som faktisk er syke.. Kan skjønne du blir deppa av å ikke ha jobb, men legg ikke skylda på nav for at du ikke får bruke sykemeldinger rett og slett fordi du ikke har jobb!? Det er jo direkte ulovlig og ikke minst umoralsk...

Skrevet

Det er jo ikke ulovlig.legen ga meg sykmelding.jeg har bedt dem på nav om råd.det skal jo dem klare.en løsning på ting.men,dem driter i det meste.

Skrevet

vel jeg må si meg enige med de to andre her inne. du har jo ikke rett på sykepenger om du ikke har jobb. Dessuten dersom du jobber for et vikarbyra har du ikke noen fast stilling slik at da selv om du blir sykemeld får du ikke noe.. du bør heller se om du har rett på arbeidsledighetstrygd eller dagpenger...

Skrevet

du har rett på sykepenger om du har bekkenløsning eller andre sykdommer som gjør at du ikke kan jobbe i graviditeten. ta kontakt med trygdekontoret så informerer di deg nermere. nav er dårlig på info

Skrevet

Ja,det er det jeg mener.har spurt dem om råd.det har blitt så mye rot.dem på vikarbyrået har ikke lagt inn noe opplysninger om meg om lønn og timer jeg har jobba.det er dems jobb.derfor har ting tatt så lang tid.så har jeg vært på nav flere ganger nå.og de sier at de har så mye å gjøre.kunne dem ikke gitt meg noen råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...