Tøysetipp Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Er ikke det synonymt med en svults? .. Jeg svetter litt og er samtidig litt sentimentalhypokonder.. Jeg har en kul som skal fjernes ved kirurgi. Legen min trodde det var en betennelse, men neeeiiiidaaa... Hverken krem eller penicilin hjalp.. Urk... !!! Venter på brev for å få den fjernet.. Og seffers innbiler jeg meg at det kreft.. Legesekretæren sa at det var en tumor og da ristet det i innvollene mine. Selv om hun sa at det var det ordet de brukte om en kul.. Men atte atte.. Jeg trodde nemlig at en tumor var synonymt med kreft jeg.. Eller hva?
Gjest -<<- Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Ja, det er ordet for svulst. Nei, verken svulst, kul eller tumor er synonymt med kreft. Dersom de begynner å bruke ord som malign om den kan du bekymre deg, ikke nå.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Ikke helt sikker her.. Men er det ikke i samme genre som cyste?? Altså kan være både god og ond artet.. jeg fjernet en kule som var cyste i lysken for noen mnd siden.. Men husker ikke at de brukte ordet tumor der.. De sa cyste
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Tumor æ ikke synonymt med kreft, men med kul. Tumor kan være godartet og ondartet. Risikoen for at den er ondartet kommer helt an på hvor du har den (større forekomst noen steder enn andre) De blir uansett å ta biopsi av den. Er den ondartet blir du fulgt opp senere og er den gosartet gjør de ikke så stor sak av det.. Tenk positivt!
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Jaja, håper du ser gjennom alle skriveleifene mine ;P
Heaven har født::) Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Hei. ta det helt med ro, det er ikke det. jeg var til mr med hodet for ett og et halvt år siden etter vold, og i tilegg til det andre de fant, så fant de en tumor i bihulen. Jeg fikk helt hetta, fikk resultatet rett hjem i postkassa også fordi jeg ba om det da de hastet til rettsaken. Ante fred og ingen fare når jeg skulle lese det, så så jeg ordet tumor... gud brutle hvor redd jeg ble. men de brukte visst tumor om polypp også.... phu
Tøysetipp Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2008 Jeg synes jo at 'kul' hadde holdt i lange baner da.. Men tumor.. Gud hjelpe meg.. he he.. Maling har ikke blitt nevnt.. Trodde det var mer rettet mot føflekkreft?..Malign altså.. Fornuften min (som jeg forøvrig trodde jeg hadde nok av) vet jo at det ikke er kreft.. Men, så blir jeg litt urasjonell i gjerningsøyeblikket.. Bare bitteliiitt..
Tøysetipp Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2008 Takk Tibit! :-) Joda, jeg tenker positivt.. Jeg tror absolutt ikke (egentlig) at jeg har kreft.. Men, rygget litt da jeg hørte tumor.. Klem
Gjest -<<- Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Malign er ondartet. Benign er godartet.
Tøysetipp Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. februar 2008 Takker for svar.. Ble litt roligere jeg nå.. !! De må slutte med det tumor-greine sine.. he he.. Skremmer skjorta av folk ! :-O
Tøysetipp Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. februar 2008 Ååå jaa... Jeg har goooglet litt for mye tror jeg ;-/ he he.. Takk for svar -<<- :-) Leksikonet ;-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 tumor og svulst er det samme med ikke det samme som kreft, de er som oftest godartet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå