Gå til innhold

Samordna opptak meg i ræva!

Anbefalte innlegg

Skrevet

At barnehageopptaket er samordna er i beste fall ein bløff, og i verste fall ein konspirasjon.

Styrarane i dei enkelte barnehagane plukkar sjølv dei ungane dei vil ha (foreldrene dei kjenner)

Så då er spørsmålet, Korleis skal eg sørge for å få plass i den/dei barnehagane eg vil ha, all den tid eg ikkje kjenner nokon med innflytelse på inntaket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk med HS eller lege og syt og klag om at barnet ditt må ha barnehage fordi det er til det beste for barnet av en eller rannen grunn (her setter fantasien ingen grenser)

Skrevet

Har tenkt tanken, men trur vi rett og slett for normale.

Skrevet

du klarer vel bedre en det vel. det fins altid en grunn. du må bare tenke litt. jeg fant på en hel haug om meg selv ihvertfall og det uten og anstrenge meg noe serlig.

husk det trenger ikke være sant, bare du blir trodd. (dette skal ikke brukes mot meg siden :P )

Skrevet

Her i Oslo er det i private bhg sånn, men i de kommunale er det de som sitter på barenhagekontoret som deler ut plasser etter venteliste.

Skrevet

Eg kjenner både lege og helsesøster godt så det eg kjem med må vere sant (dessverre i denne samanheng).

Skrevet

I prinsippet er det slik ja, men ikkje i praksis. Det går nokonlunde etter alder ja, men styrarane kan påverke kor stor plass du får, og i kva slags barnehage.

Skrevet

hm... sånn er det og være "normal" noen ting er enklere for sånne unormale som meg :-)

da har jeg ikke flere tips.

Skrevet

Ja, ikkje alltid fordel å vere A-4 familie:)

Skrevet

her hos oss møtes alle barnehagene (sjefene) til møte og forteller hvor mange som slutter, hvor mange de har plass til og hvor gamle barna er som de kan ta inn..

¨Får be sjefen min legge enn ett godt ord for meg når ho skal på møte,så jeg får den barnehagen jeg vil ha=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...