Gå til innhold

Under 4 uker igjen, ikke festet hodet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs, noen fler? Synes alle sier at hodene er festet lenge før det...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

Jeg er 2.gangs, med termin på mandag, men hodet er ikke festet :)

Skrevet

er ikke alle som hodet fester seg hos.

ingen grunn til bekymring eller noe.. det kan skje når som helst...

:)

Skrevet

Men de sier at hodet ikke nødvendigvis festes på flergangsfødende, men på stortsett alle førstegangsfordi bekkenet er smalere. Er det bare meg eller?

Skrevet

joda stemmer det. at det festes storsett på førstegangsfødende, men nødvendigvis ikke på flergangs..

Men dette er veldig forskjellig..

og det er jo enda nesten 4 uker det kan skje på hos deg.. husk vi er ingen like :)

Skrevet

Jeg er førstegangs, og hodet på babyen min er ikke festet det heller! Kjenner jeg ble litt stresset når jeg fikk vite det!! Har termin på mandag jeg også så bare 3 dager igjen. Jordmor sa at hodet ikke måtte feste seg for at fødselen skulle begynne - så det er håp for oss også:)

lykke til!

Skrevet

eg har bare tre uker igjen og hode har ikkje festa seg..e åsså førstegangsfødende..=) men ikkje bekymra, dem ordne seg når dem e klar..=)

Skrevet

jeg har termin 2. mars og hodet er ikke festet her heller. ungen ligger riktig vei og veldig langt nede i bekkenet sier legen. det er ikke sikkert det blir ordentlig festa heller visstnok.

Skrevet

Hei.

Du har god tid. Sjelden at hodet fester seg så tidlig. Jeg hadde termin i går, og hodet er nå på vei til å feste seg, men ikke helt. For en uke siden var det ikke festet i det hele tatt. Ingenting unormalt hos meg. Jeg er førstegangs. Du skal ikke tenke på det før du er ved termin, men hvis vannet går nå, skal du ikke bevege deg så mye. Legg deg gjerne ned på ryggen og ring føden.

Lykke til, du kan ta det helt med ro!

Skrevet

det eneste man skal passe på når hodet ikke er festet, er å holde seg i ro hvis en får vannavgang... da skal en helst legge seg ned, og ringe føden. :)

Skrevet

Flott!! Tusen takk for svar! :) Skal slutte å tenke på det med en gang!...

Forresten min jormor sa at på førstegangsfødende er det ikke nødvendig å legge seg ned hvis vannet går uten at hodet er festet, fordi som førstegangs har vi ikke stor nok åpning til at navlestrengen kan ramle ut. Flergangsfødende derimot har gjerne åpning på 2-3 cm i uker før fødselen. Tenkte jeg skulle dele det med dere andre førstegangsfødende. :)

Skrevet

Jeg er 3 dager over termin og førstegangs. Hodet til babyen står høyt og er ikke i nærheten av festet. Jeg er høy, 182 cm, og har dermed god plass. Mest sannsynlig vil ikke hodet feste seg hos meg før enten vannet går eller jeg får rier. MEN, til innlegget 21:43; det er ikke nødvendig å legge seg ned dersom hodet ikke er festet og vannet går. Dette er "gammel praksis"!!! (er selv jordmor så dette er jeg sikker på;-)

Skrevet

Vi er i samme båt:) Sist jeg var til kontroll, lå han med hodet ned, men det hadde ikke festet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...