Gå til innhold

SHIT!!! Inkasso!!! Hva skjer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen måneder siden kjøpte jeg noen naturpreparater på nettet. Det jeg ikke fikk med meg var at det var et abonnement! Typisk! J**** sleipinger!!! Og duste-meg som ikke leste ordentlig!!!

Hver gang jeg har fått et nytt brev fra firmaet har jeg trodd det har vært reklame, men i virkeligheten var det tydeligvis nye forsendelser med flere urte-kapsler og regninger, purringer og etterhvert inkassovarsel... I dag fikk jeg regning fra et inkassofirma, så regningene har tydeligvis gått til inkasso!!!

Betalte med en gang, men hva skjer nå?? Får jeg betalingsanmerkning??? Sånn at jeg ikke får lov til å kjøpe så mye som et telefonabonnement fremover??? Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noen anmerkning=) Det må gå en del lengre før de setter anmerkning på deg.

Skrevet

Kontakt forbrukerombudet.

De er ute etter de firmaene der og inkassojukset deres!!

Ikke betal!!!!

Skrevet

Slapp av, du får ikke betalingsanmerkning! Det får man først når saken har vært i rettssystemet. Tror forresten at jeg vet hvilket firma du mener, og det er visst mye rart der.. (ikke inkassofirmaet altså, men de du fikk kapslene fra..)

Skrevet

mizzdea: Er du sikker?? I så fall er jeg super letta!!! :)

'ale': For sent er jeg redd. Fikk panikk når regningen var fra inkassobyrået og betalte med en gang... Men skal sende en mail til forbrukerrådet!

Skrevet

Gudsjelov! Tuuusen takk for svar!! :D

Skrevet

Jeg kan love deg at du ikke har fått anmerkning! Det får du først ved rettslig behandling, sånn som forliksråd/namsmannen etc. Hvis man driver enkeltpersonsforetak, så får man anmerkning tidligere, 30 dager etter at saken har gått til inkasso. Man kan også få anmerkning dersom man har inngått en avdragsavtale med inkassobyrået, og du misligholder avtalen. Og HVIS du hadde fått anmerkning, så hadde den uansett blitt slettet når du betalte.

I dette tilfelle - siden du ikke hadde lest vilkårene da du bestilte - så måtte du nok ha betalt uansett. Man er selv ansvarlig for å lese det man skriver under på. Hjelper ikke å komme etterpå og si at du ikke visste at det var et abonnement. Men for all del, jeg forsvarer ikke dette firmaet du fikk dette produktet av, jeg bare konstaterer fakta.

Husk! Ingenting er gratis! Står det f.eks: Prøv gratis! så er det alltid noe som står med liten skrift som forteller hva du EGENTLIG samtykker til.

Husk forresten å si opp hos det firmaet du fikk produktet - sånn at du ikke får tilsendt mer, og dermed får flere inkassokrav. Så sant du ikke ønsker å fortsette med produktet da.

Hilsen en som kan litt om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...