LL79 Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Gutten min har astma. Har hatt ett par sykehusinnleggelser, der en av de var ganske alvorlig. Nå bruker han en del medisin, ventoline og flutide fast, i tillegg til at vi skal være forsiktig med kaldt vær og passiv røyk. Min svigerforeldre er røykere, og de røyker inne. Jeg har satt ned fobud for guttunger å overnatte hos de. Jeg ønsker også at mannen min kan spørre om de kan vudere å slutte å røyke inne av hensyn til gutten min. Jeg hadde nok krevd det av mine foreldre. Syns dere jeg er urimelig? Ønsker ærlige svar:)
Hyacinth Bucket Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Kan nok ikke forlange at de skal slutte med røyking inne til vanlig, men at de må lufte godt før dere kommer og at de ikke røyker inne når gutta er der. Det skulle bare mangle! I tillegg kan dere jo si at dere kommer ikke til å komme så ofte for gutta blir så dårlige etter å ha vært der. Hvis de vil ha hyppig besøk så kutter de vel innerøykingen selv?? Kan dere ikke foreslå at de kan begynne å røyke under kjøkkenvifta til vanlig? Det hjelper i allefall litt...
LL79 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2008 De lufter godt før vi kommer, og røyker aldri inne når guttungen er der. Kunne bare ønsker de sluttet helt. De er så flinke med han, og ønsker å ha han masse hos seg. Vi trenger gjerne litt avlastning, men jeg klarer bare ikke utsette lungene hans for masse passiv røyking. Sitter jo i møbler og klær og hele huset.
Hyacinth Bucket Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Ja, det lukter ikke akkurat blomster. Var innom ei venninne som røyker, maks 20 min, og både guttungen og jeg måtte hive oss i dusjen etterpå. Lukta satt i klær og hår enda hun ikke røyket da vi var der en gang. Forklar dem situasjonen, vær ærlig og rett frem, be dem gå ut med røyken. Om ikke det løser seg - kan de passe barna hjemme hos dere da?
LL79 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2008 De kan jo det, og det gjør de også. Syns bare det er synd at guttungen ikke kan overnatte til besteforeldrenen. Vi må alltid vaske alt når vi kommer derfra. Jeg syns det er litt vanskelig å fortelle de hva jeg syns da. Håper bare gutten vokser av seg astmaen, slik at han kan være hos de så mye han vil.
mammae:-) Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Synest ikke du er urimlig, hadde forlangt det selv!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå