isabell Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Jeg får en brennende følelse øverst i magen når jeg ligger.. Er dette bare halsbrann? Jeg har prøvd å ta noe mot halsbrann ( novaluzid) men det hjelper ikke..... Det gjør vondt og er en stikkende brennende følelse øverst i magen.. Noen andre?
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Hva mener du med øverst i magen? Er det øverst i livmoren, øverst i spiserøret, bak kragebena?
isabell Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2008 HI; her jeg mener rett under puppene,,, helt øverst i magen,,, kjennes ut som om det er inni der et sted,,,, har hatt det noen dager nå..... er ikke godt.. det kommer spes når jeg ligger..?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Er ikke bare magen som strekker seg innvendig??? Har ofte en innvendig brennende følelse rett v navlen...Å tror det er fordi det utvider seg der inne....?....
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Det høres i alle fall ikke ut som halsbrann. Jeg hadde en gnagsårlignende følelse øverst i livmoren sist. Da satt poden med hodet opp og det var vel det som gnaget på innsiden og gjorde meg litt sår.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har det faktisk samme som deg. HAr 4 uker til termin. SKal nevne dette for legen i morgen. Det første jeg tenker på er svangerskapsforgiftning...men det trenger jo ikke være det. Hodet tror jeg heller ikke det er, for det dytter seg plass nedover merker jeg...
isabell Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2008 hi her.. gi beskjed om du vet noe mer..
9na-helt klar... Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Yes, det er ikke godt å gå og lure....
Emilie&Markus Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Da må jeg nesten spørre om du har kastet opp mye i dette sv.skapet?! Jeg hadde det samme som deg.. Flere uker uten at legene kunne si noe om hva det kunne være, ingen som skjønte noe.. Men plutselig en dag kastet jeg opp en god del friskt blod, tok kontakt med sykehuset igjen, som jeg hadde fått beskjed om hvis det skjedde noe spesielt. Da mente de det måtte være det som gjorde vondt, denne brennende følelsen jeg hadde. Så de ville ned i spiserøret å kikke (gastroskopi). Var ganske ekkelt uten noe bedøvelse osv, men gikk kjapt og greit nok. Har en ganske passe stor rift i overgangen fra spiserøret til magesekken, som gjorde at da jeg hadde ligget lenge våknet jeg helt plutselig om nettene med slik vondt som du beskriver. Antakelig fordi livmoren og alt annet har begynt å presse magesyre og alt det ekle nedi der opp mot dette såret. Magesyre er jo etsende på et sår så de mente det måtte være derfor jeg hadde så vondt. Såret må være en følge av at jeg har kastet opp endel frem til ca 25 uker. det jeg har fått er et sterkere syrestabiliserende middel enn slik som gaviscon og novaluzid som du får reseptfritt. Nexium var visst trygt for gravide selv om dette er reseptbelagt. Har hvertfall ikke hatt vondt siden, og halsbrann er HELT vekk(selv om jeg egentlig ikke var så veldig plaget med det) så jeg tror nok de etter mye om og men fant ut av det.. Dette ble litt langt da, men jeg ville tatt meg en tur til fastlegen eller kanskje en tur på føden bare for sikkerhets skyld å sjekke at alt hvertfall er bra med babyen din. Det var det første de gjorde med meg iallefall. Godt å få bekreftet at det var noe med meg og ikke den lille =)
isabell Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2008 dytter takk for alle svar så langt... skal til legen 13,, kan jeg vente så lenge???
Freba - jente08+termin 04/11 Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har den samme brennende følelsen og tror det er halsbrann i mitt tilfelle. Har hjulpet mye med Gaviscon for meg, men vet at flere må prøve forskjellig piller for å finne den som passer for dem. På natters tid må jeg noen ganger ta 2 stk og flere når jeg våkner opp.
isabell Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. februar 2008 dytter håper hun som skulle til lege i dag har noen svar.... takk for alle dere andres svar.... jeg er åpen for alle løsninger...
Mirabella1 Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 Hei! Jeg har og har hatt det samme som deg! Det er sår i spiserøret eller magesekken, som følge av at magesyren har tæret der. Du får tabletter for det på resept og det går over fort da. ikke vent til den 13, hvis du har veldig vondt. Det som gjør at det svir så innmari et at fosteret presser magesyren opp til såret som du har fått. Det er forferdelig vondt..føler med deg.
9na-helt klar... Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 Hei..er hjemme etter legebesøk. Hun var helt sikker på at det ikke var sv.forgiftning siden uring og blodtrykk var helt topp. Forklaringen var ganske enkel at det ungen som presset....Jeg er litt bedre i dag. Har du det sånn fremdeles syns jeg kanskje at du skal ringe legen eller føden...Har du lenge til termin? LYKKE TIL!
isabell Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 8. februar 2008 hi her.. takk for alle svar.. bør nok få sjekket det... det er mest når jeg ligger.... glemte å svare på kvalmen.. var veldig kvalm de tre første mnd. litt innimellom... Får sjekke om det er noe som kan gjøres med brenningen min.. bare det ikke er skadlig for gutten min,,
isabell Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 8. februar 2008 glemte å si at jeg har termin 20 mars..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå