Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må alle fadderne være tilstede i dåpen, eller holder det at minst to stk er tilstede i kirken? Har ett par stykker som jeg gjerne vil spørre om å være fadder, men en av dem vet jeg ikke har mulighet til å være kirken og det kan også bli vanskelig for den andre....så kan de stå oppført som faddere likevel, eller skal jeg bare gå for å la de bli faddere når nestemann evt kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle trenger ikke være tilstede i barnedåpen. En kan ha mellom 2 og 6 faddere, men minst 2 må være tilstede under dåpen. Alle må være medlemmer av statskirka.

Skrevet

Tror ikke alle må være medlem av statskirka heller. Min ene sønn har en katolsk fadder, vi opplyste om dette, og fikk beskjed om at det gikk helt greit siden hans religion tilhører kristendommen, eller noe slikt.

Skrevet

ja det går greit så lenge en tilhører en ikke-fiendlig-til-BARNEdåp-kirke:o) men skreiv bare statskirka for å gjøre det enkelt.. en kan f.eks. ikke være fadder viss en tilhører pinsen o.s.v. da må di i såfall ikke ha meldt seg ut av statskirka!

Skrevet

Nei, da skjønner jeg :) Tenkte bare jeg måtte skrive det, for vi var i tvil om han kunne være fadder eller ikke da vi valgte faddere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...