Gå til innhold

Er dette frekt??

Linn,Skrållan&LilleSøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å legge med øsnkeliste til bryllupet med innbydelsen?

Bare slo meg i stad.

Alle spørr jo,så tanken er jo egentlig bra.

Men syntes egentlig at det kan virke frekt.

Vi øsnker oss ikke så mye fra glassmagasin osv,men egentlig mye forskjellig,derfor jeg tenkte det var litt lurt.

Åssen ellers skal vi firmidle ønskene???

ja takk for tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste har jo lister liggende ute på Glassmagasinet el.l. så egentlig ville det være like greit å legge ved en liste ved innbydelsen. Samtidig virker det litt som en "bestilling". Jeg fikk en innbydelse for et år siden med en liste vedlagt og syns det var litt rart.

Skrevet

Har vært i utrolig mange bryllup, skal i to nå i sommer også. Spør jo hver eneste gang hva de ønsker seg, hvor finner jeg ønskelista osv osv. Får som regel svar, men i det ene bryllupet vi skal nå i sommer, har brudeparet sendt med ønskeliste. Kjempekjekt synes jeg da. Så slipper de jo x antall telefoner med spørsmål om gaveønsker selv også!!

Skrevet

Vet ikke helt jeg.. hva med heller å legge ved en internettadresse ala piczo med ønskelisten.. ?? De som ikke bruker internett får heller ringe.. hihi :o)

På en annen side hadde jeg syntes det var veldig praktisk å få ønskelisten sammen med innbydelsen.. (så mye var jeg til hjelp;-P)

Skrevet

jeg synes det er frekt.

ble bedt i bryllup i sommer - reagerte på at det stod "gaveliste er lagt ut på xxx"

mener folk får gi hva de vil - og spørre om de ønsker det.

legge med liste eller skrive hvor lista er lagt ut blir for meg en sånn "vi forventer å få noe av dette" :-)

Skrevet

Lagde oss ei hjemmeside vi. I innbydelsen skrev vi at mer informasjon om bryllupet kunne finnes på denne siden. På hjemmesiden skrev vi om kirken vi brukte, lokalet, hvordan man kom dit osv. Vi skrev også litt om gjestene og hva vi ønsket oss :) Vi la ut menyen også og ba de som evt hadde allergi om å gi oss beskjed så vi kunne finne annen mat til de.

Skrevet

jeg ville aldri gjort det på den måten, syns det er på grensen til "frekt"! Er jo selvfølgelig kjekt, men ikke rette måten å gjøre det på syns jeg...

Skrevet

Var liksom litt slikt jeg tenkte.

Alle spørr jo og vil vite liksom.

Men vi ønsker oss ikke så mye proselen,kniver,service osv.

Mya annet.

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er frekkt. Ganske lurt faktisk.

Skrevet

Vet at det er mange som lager en hjemmeside på nettet i forbindelse med bryllup. Går an å skrive opp linken til siden nederst på innbydelsen, også kan de se ønskelisten der.....

Skrevet

Vi skal gjøre slik som stratos gjorde. Har laget en gratis hjemmeside på www.123hjemmeside.no :D

Skrevet

blir kanskje litt i grenseland..

likte godt ideen til stratos jeg da.. :D

da blir det på en måte litt mer frivillig, om det blir det rette ordet.. hehe..

pluss at det hørtes veldig koselig ut :D

Skrevet

Akkurat samme som Stratos her.

Har aldri opplevd å få ønskeliste med invitasjonen. Tror jeg ville reagert, sjøl om det er praktisk selvfølgelig. Men plant heller informasjonen hos strategiske personer (foreldrene), så sprer den seg naturlig...

Skrevet

Ja... ser at jeg skriver litt sakte her, for det er allerede noen som har foreslått det sammen. Men uansett, folkens: er det ikke sånn at man faktisk ønsker seg spesielle ting til bryllup? Blir jo frekt uansett hvordan man gjør det? Legger man en liste på Glasmagasinet så har jo brudeparet allerede satt opp en ønskeliste....hvis dere skjønner poenget mitt?

Skrevet

Det er lurt å informere om at det finnes ei ønskeliste, for det er ikke alle som er vant til det.

Vi fikk en del ting vi ikke ønsket oss og som ikke kunne byttes, så vi burde nok nevnt det diskre i invitasjonen.

Å sende med selve lista, synes jeg blir litt voldsomt.

Skrevet

Ja det synes jeg er frekt.

Folk må få gi det de vil, og for de som ønsker en ønskeliste klarer vel å spørre etter den.

Skrevet

Ja jeg synes det er frekt. Hvis dere blir spurt,- kan dere si hva dere ønsker dere/hvor dere har lagt ut liste.

Men det er ikke kjempefrekt,- men litt sånn i grensa mere;)

Skrevet

jeg har aldri fått noen ønskeliste av noen så kan ikke si hva jeg ville tenkt. men tror jeg ville synstes at det var litt rart.

foreldrene mine fikk inbydelse til bryllup der det sto at det var lagt ut en liste på¨glassmagasinet. de synstes det var superfrekt og irriterete seg grønne

Skrevet

Jeg vil si det er å foretrekke å gjøre det på den måten. Hva skal man med assorterte pyntegjenstander og nips fra 50-100 gjester når ingenting henger sammen eller er i samme stil/serie? Da tror jeg det er mye som rett i søpla via noen "pliktår" på loftet.

Skrevet

vi skal gifte oss i juli, invitasjonene blir sendt ut om ikke lenge.. Dette har vært et tema hos oss og, men jeg føler det blir frekt å sende med liste.. Type "håper du vil være vår gjest" "forresten, det hadde vært fint om du kjøper med noe sølvtøy eller krystall".. Men selv reagerte jeg ikke på det da de jeg var i bryllup hos for et par år siden, la med liste. Syntes det var greit å vite hva de ønsket så de kunne få noe de ble glad for. Likevel, blir ingen liste her nei..;)

Skrevet

Det er jo vanlig å gi gave når man blir invitert i bryllup, så at brudeparet har en ønskeliste her eller der er helt ok, spør du meg. Folk flest har sin egen stil og har gjerne ikke bruk for alt mulig tull de aldri ville kjøpt selv.

Tror ikke jeg hadde reagert så veldig hvis det hadde fulgt med liste i invitasjonen. Vet om noen som skrev i invitasjonen at de ønsket seg penger istedet for gaver...

Skrevet

Er litt på grensen syns jeg. Men er jo veldig kjekt å få vite hva brudeparet ønsker seg!

Har vært i noen brylluper selv, hvor det var lagt ut liste på glassmagasinet. Det ene var min søster, og de fikk fullt kaffe og middagsservice med masse tilbehør som de ønsket seg.

Ei venninne hadde kun ønsket et kaffeservice, og da alt dette var kjøpt, stilte resten av gjestene opp med gavekort fra samme glassmagasin! Tenk å få gavekort for 15000 kr fra samme butikk! Huff.

Syns Stratos sin ide var god, faren er jo et dere sitter igjen med f.eks 5 vaffeljern og 7 strykjern og 3 brødristere!

Dersom jeg ikke vet hva brudeparet ønsker seg syns jeg det er kjekt å gi gavekort fra banken. DEtte løses inn også kan de kjøpe seg noe de har bruk for.

Skrevet

Vi la med et lite skriv med informasjon om byen, overnattingsmuligheter (hadde ordnet spesialpris på hotell), oppfordring til alle som ønsket å treffes på en kafé kvelden før bryllupet (mange av de tilreisende kom, det var kjekt å få pratet med de da, for det hadde vi ikke tid til neste i bryllupet:)

På dette infoskrivet skrev vi med liten skrift: Ønskeliste hos Tilbords og Byens Glassmagasin. Da blir det ihvertfall ikke så påtrengende som hvis det ligger en liste med innbydelsen.

Det som også er dumt hvis gjestene har listen, er at de kanskje ikke spør betjeningen om hva som allerede er kjøpt av andre, og du vil få en gedigen byttejobb i etterkant.

Skrevet

Jeg synes det er frekt. Husker jeg reagerte da jeg fikk en slik i en bryllupsinvitasjon.

Jeg synes nesten det var ubehagelig å lage liste da vi giftet oss, jeg...

Ville ikke virke som om vi forventet noe, for det gjorde vi ikke...

De som vil vite spør!! :-)

Lykke til med bryllupet!!!!!

Skrevet

Ett vennepar av oss laget en nettside til bryllupet, der lå ønskelisten. Nettside adressen stod nederst på innbydelsen. kjekt:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...