Gjest Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hei! Noen som vet om bruk av Ibux lett kan virke inn på eggløsning, altså hemme/forsinke den? Har lest det, og det står i pakningsvedlegget at man ikke skal bruke dem om man forsøker å bli gravid.... Men jeg hadde mensen da jeg trakk tennene... Så prøvde jo ikke akkurat DA. Tok kun en tredjedel av mengden tannlegen sa jeg skulle, pga jeg var redd dette skulle påvirke sykusen.. Brukte Ibux 600mg de tre første dagene av mensen, 2 tabl. daglig- ikke pga mensen, men pga trekking av visdomstenner... Fikk beskjed om å ta dette pga den er betennelsesdempende, ikke fordi jeg hadde behov for det. Ventet EL i dag (kjenner den alltid!), men den har ikke kommet! Tok en EL-test... Den viser ingen tegn til kommende EL neste 48 timer... Noen med erfaringer?!?
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 På felleskatalogen står det at ibux kan redusere fertilitet og anbefales ikke til kvinner som prøver å bli gravide. Men paracet er visstnok greit. Det har jo andre virkestoffer enn ibux, så jeg ville kanskje heller satset på paracet om du trenger sånt fremover??
Fullrulle86 Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 ja ibux gjør at EL forsvinner. Er dessuten farlig å ta når en er gravid.
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Brukt Ibux selv over noen uker på grunn av tannverk, fikk kokkosyklus av det. Fant ut etterpå at det påvirker eggløsning. Å ta ibux et par ganger er ikke farlig, men å bruke det mye skal man unngå når man vil bli gravid. Det beste er å bruke paracet. Problemer relatert til Ibux og graviditet, gjelder først og fremst kronisk brukere. Også andre NSAD? preparater er uheldige for prøvere og for gravide. Lykke til! Ps. jeg ble gravid raskt, selv om jeg hadde brukt mye ibux en periode så det er forbigående!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå