Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 20 +2 og har enda ikke vært til jordmor.skal når jeg er 23 uker ca. Lurte på om dere tok pappaene med dere til jordmor? Hva "sjker" egentlig hos jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tok med pappaen ja:)

måler blodtrykk, blodprosent. sukker i urinen. kjenner på magen. hjærtelyden... snakker litt:)

Skrevet

jeg hadde også med sambo men det var mest bare fordi det var første gangen vi skulle få høre hjertelyden... Nå når jeg skal neste gang skal han ikke være med. Jeg er 25+3 i dag..

Skrevet

Det er egentlig mer "vits" i å ha med pappaen til jordmor enn til lege i hvertfall. Men det er nå min (eller vår) erfaring. Hun har mye bedre tid enn legen ofte har, snakker mer om alt mulig rart rundt, ikke bare graviditeten, men også forventninger til den nye hverdagen som blir når man blir foreldre, hva du tenker på, hva evt. pappaen tenker på, samtaler dere i mellom osv. Ta opp ALT dere måtte lure på! Pappaen bør også ha en mulighet til å få spørre om ting syns jeg, men om han ikke har noe interesse av å være med selv, så trenger han jo ikke ;o)

Så er det alt det "vanlige" da: Måle blodtrykk, SF-mål, hjertelyd, sjekke urin osv.

Skrevet

Oki:) tror jeg skal ta han med no første gang hvertfall.Han var ikke med på kontroll når jeg var 16 uker og hørte hjertelyden og vi fikk jo ikke høre den på ul så litt kjekt om han får med seg d også:) Og han har sikkert bare godt av og prate litt med jordmor han også tenk eg. Er jo første gang for han og dette. Sikkert mange spørsmål som svirrer..Takk for svar:)

Skrevet

Nei.

Han var med på ul og må gjerne være med hvis han vil høre hjertelyd, men verken han eller jeg føler at det er det viktigste å delta på. Jeg synes det er veldig mye snakk om min tilstand og min kropp, og alt det vet han jo allerde. Han får kjenne på magen min når han vil og kjenne spark, men jeg går alene på kontroll.

Jeg har ikke jordmor denne gangen, men han var helle rikke med sist. Sa at mange hadde det, men jeg følte ikke akkurat noe savn ved at han ikke var med.

Da jeg hadde en blødning som ikke stoppet mot slutten og jeg måtte flere ganger på sykehuset, var han alltid med.

Skrevet

ja d høres fornuftig ut..han får bli med visst han har lyst:) regner med han har lyst til d..

Skrevet

Haha, når jeg spurte sambo om han hadde tenkt å være med, så han vantro på meg før han sa "selvsagt skal jeg det!"

Skrevet

Jeg har ikke hatt min med til jordmor enda, men kommer nok sikkert til å ta han med på kontroller litt nærmere fødselen :)

Skrevet

min vil være me på alt..:) syns d e fint at han e me.. blir han litt mer informert om ting som vi har lurt på. e fort å sku glemme ting ette man har vært på timen..:)

Skrevet

Min mann skal være med på alt. Det er jo første gang for oss begge, så mange spørsmål som surrer rundt... :o) Gleder oss til 19 februar, for da skal vil til jm og forhåpentligvis få høre hjertet til lille frø :o)))

Skrevet

På min andre jordmorkontroll var sambo med ja, da fikk vi høre hjertelyden :) Ellers så har jeg gått selv, da jeg stort sett er tidlig på dag og da er jo han på jobb.

Skrevet

Min kjære har ikke vært med til jordmor. Spurte han forstiktig en gang om han ville være med første gang vi skulle høre hjertelyden, men han virket ikke så interessert. Men han har vært med på flere av ultralydene. Får en del ekstra siden jeg har skillevegg i livmoren min som de må følge med på, at barnet har plass. Når han er med på dette er han flink til å stille spørsmål.

I det siste har jeg vært frustrert fordi jeg ikke føler han forstår meg og jeg føler at han ikke skjønner alt jeg er engstelig for osv. Synes ikke han virker så kjempe interessert i barnet heller, men han er jo ikke helt borte vekk heller. Men tok iallefall opp dette med jordmor nå tirsdag da jeg var hos henne på 24 ukers kontrollen, og da sa hun at han burde bli med neste gang. Hun skulle sette opp ekstra time i uke 26. Da jeg sa det til han var han jo veldig ivrig så:)

Synes det er greit at han ser hva som skjer på kontrollene, og selv om mye av det jeg bekymrer meg for kanskje er ubegrunnet så er det jo en del ting der som jordmor er enig i at jeg/vi må være forsiktige med ( for eksempel samleie. Siden jeg har denne skilleveggen KAN det starte fødselen visstnok, selv om det stort sett går greit å fortsette den seksuelle aktiviteten i et svangerskap) Da er det greit at han hører det fra henne også slik at han ikke tror jeg bare er over engstelig eller at jeg finner på ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...