Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Vært mye snakk om mulige fostervannslekkasjer her de siste dagene, og jeg har vært en av de som har mistenkt dette. Jeg jobber ved siden av skolen, og den siste tiden har jeg merket at det rett og slett har vært for mye å gjøre på jobb, blant annet ved at magen har blitt kjempe stram i perioder, men man kan jo ikke sette seg ned mens alle andre jobber baken av seg heller. Og de siste tre dagene på jobb har jeg rett og slett gått å vært kjempe våt i trusa. Det har vært helt blankt, og hatt litt spesiell lukt, men jeg har vel egentlig tenkt at det har vært utflod og at jeg kanskje rett og slett har vært svett. Idag derimot kjente jeg igjen at det ble vått, og samtidig begynte det å stramme seg fryktelig i magen. og dette var mens jeg lå på sofaen og så på tv. I tillegg har hadde jeg ikke kjent liv siden i går, og jeg har kjent mye liv i det siste. Kort sagt blei mor bekymret!! Ringe sjefen min, som er jordmor, og hun ringte med en gang til gynlegen som var på vakt på Ahus idag. Kort tid etter ringte hun meg opp, og ba meg komme inn med gang. Så fort jeg kom på Ahus ble jeg møtt av lege, slapp all ventetid, og ble undersøkt i alle ender. Utvendig og innvendig ultralyd, GU, you name it. Konkluderte med at babyen har det bra, cervix er lukket som bare det, og jeg har alt fostervann i behold. Har nok rett og slett bare begynt å få mye utflod, og takene i magen er et tydelig tegn på at jeg begynne å ta det med ro. Er derfor sykmeldt ut neste uke. Jeg må bare få si jeg er kjempefornøyd med hjelpen jeg fikk på Ahus. Mange som ikke liker Ahus, men jeg kan ikke gjøre annet enn å skryte de opp i skyene!!! Godt å føle man blir tatt på alvor, spesielt når man er førstegangsfødende og har mye usikkerhet om hva som er vanlig. Det var min dag, som heldigvis endte lykkelig:)
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Så godt! Jeg har også bare godt å si om Ahus og legene der. Fødte forrige der, og var der mye gjennom svangerskapet pga mistanke om svangerskapsforgiftning, og skal føde der denne gang også. Og bare god erfaring!
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 så bra!!!!! Jeg skal selv føde på a-hus, å liker at noen kan skrive sine positive opplevelser. ( synes desverre det er mye negativt om alle sykehusene her inne...)
¤Jegblirmammaigjen¤ Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Ja det blir fryktelig mye negativt. Folk skal klage på absolutt alt, og det skaper så dårlig inntrykk av sykehuset.
Lille Luna Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Å, så bra at du ble tatt godt vare på! Fint å høre fine historier også, som får en til å ha litt tillit til systemet...
Lille Luna Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Det er desverre slik at det er mye vanligere å fortelle andre om det som er negativt, rett og slett fordi man trenger å få luftet frustrasjon. Og det synes jeg man må få lov til. Men alle kan ha godt av å øve seg på å snakke om, og fortelle om, de positive opplevelsene på sykehus/hos legen. Eller bare generelle positive opplevelser. Også er det viktig å huske at om en person har opplevd noe negativt en plass, så betyr ikke det at det er regelen og at det kommer til å oppleves likt av andre. Slike meninger blir ofte veldig subjektive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå