Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hadde bæsj på noen ullstrømpebukser.Vasket de på ullvask.Da jeg tok de ut, var det fremdeles merker etter bæsj.Har lagt de i klor,ikke gått bort da heller.Til en annen gang.Hva skal jeg gjøre??ognoen tips til i hvilke butikker de har rimelige ullstrømpebukser.Takknemlig for svar.
Magda73 Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Fikk tips her tidligere: Domesto fresh (den grønne) Det funker - jeg har til og med brukt den på sarte nøstebarnplagg og det fungerer og ødelegger ikke ullen. Lykke til
du og jeg og vi to Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Oksegallesåpe! De har den på Helios tror jeg, heter vel Sonett eller noe sånt.
Vetlemori Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Hvordan gjør du det med Domesto da? Tar det på og lar det ligge litt? Må vel skylle det av før man tar det i maskinen eller? Utrolig irriterende med store bajse-flekker på fint ullundertøy! -Men da er det tydeligvis håp:-)
Sommerfugl78 Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Nylon-vask! En tube i en blå og hvit eske på dagligvarebutikken :-) Ikke noe lurt å bruke klor, den "spiser opp" ulla. (om en ulltråd ligger i ren klorin et par-tre timer, så blir den rett og slett borte!)
KristineH79 Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Har skylt plagget i lunka vann og så vasket det sammen m andre klær i samme farge på 40-50grader med en gang etter jeg har skifta bleia. Det har gått helt fint hittils, og her har d vært basj opp til nakken og ned til knærna, bedre d blir rent enn sånne ekle gule flekker...
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Ville helt klart prøvd nylonvasken først! Er ikke den kjent for å være skansom? (særlig ifh andre rengjøringsprodukter?) Jeg bruker nylonvask til det meste ellers! Tm _gamle_ kaffeflekker på svigermors penduk klarte den å ta. Etter at duken hadde ligget siden forrige selskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå