finetine Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 .....................søren også!!! Testet nå for en halvtime siden men den var blankt negativ:o(! Klamrer meg litt til at siden jeg ikke tok testen i morgenurin så kanskje,kanskje det kan være håp. Hadde dessuten vært på do for bare ti minutter siden da jeg testet. Så lever i håpet selvom det ser dystert ut.......................... Heldigvis kjøpte samboeren min to tester så jeg kan ta en imorgen tidlig. Selvom jeg egentlig tror at det ikke har noe å si. Nå tenker vi litt på om vi skal prøve å kjøpe et forsøk i Danmark eller Sverige før 3 IVF forsøk i Norge. Mistenker at kanskje hatching kan være min måte å lykkes på. Men må høre med St.Olavs om jeg burde ha en lap først,har både myomer(muskelknuter) på livmorveggen og en cyste ved eggstokken pluss at jeg har jo egentlig endometriose som "diagnose" for hvorfor vi til nå har vært barnløse. Lurer på om man kan kreve det fjernet...... En professor i gynekologi sa til meg ifjor at de lærde faktisk strides,hun mente nok at muskelknuter kan spille inn.............. Hvor mye koster det egentlig for et forsøk i utlandet? Er det noe man får dekket noe av? Er Sverige eller Danmark best? Noen av dere drevne damer som vet? Puh det ble mange spørsmål-men jeg gir meg f.....ikke jeg skal lykkes!!!!!
Golliat Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 hei jenta! alltid leit og lese om negative tester... vi har akkurat vært i danmark-nordica. fordi vi tror at hatching kan hjelpe oss.. har hatt 4 forsøk her hjemme-uten hell. vi sliter med lite egg ,,men befruktnignen skjer av seg selv og delingen er alltid bra..men så vil det ikke feste seg. Vi betalte akkurat 39000,- danske krone. det er 3 forsøk og så hadde vi hatching denne første gangen(det koster 2500i tilegg hver gang) Tror du får dekket medesinene selv om du tar fosøkene i utlandet bare de er kjøpt her hjemme.. forutsatt at du ikke hat brukt opp den 3 forsøks kvoten da. Lykke til.. sverige har jeg ikke hørt noe om.. sorry.. KLEM GOLLIAT.som er på ruge dag 7..
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Neeeei dette finner jeg meg ikke i.. du er gravid til det motsatte er bevist!!! Og jeg krysser alt jeg har, selv beina!!!!!!!! Jeg snakket med porsgrunn ang ass. hatching som jeg hadde i danmark, men de hadde ikke troa på det!! Man får dekket for inntil 3 forsøk, uansett om det er i norge eller utlandet, bare medisinene er kjøpt i norge. Et forsøk koster ca 18-20 tusen. Tror nok danmark er flinkest. Men skal du ta noe privat hadde jeg valgt Hausken, spes også når du har endo.. dette er de flinke på. Og han tar for seg hver og en pasient og disse får forskjellig opplegg i forhold til hva som er årsak for barnløs.. Men jeg ser du har samme staheten som meg hihihi... JEG SKAL LYKKES hihi.... VI SKAL LYKKES SNUPPA :-)))) Klem
Golliat Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Hei .. tror ikke det er mange klinikker her hjemme som kan si de "tror" på hatching fordi de ikke kan tilby det selv. Grunnen til at det ikke gjøres her hjemme er nok fordi det ikke virker på mer en halvparten av "forsøks gruppene" og det er jo typisk norsk.. En ting må liksom virke 100% for at det skal bli godkjent.. og hvis ikke så sier de ,, eh nei. Mens i danmark så tenker de litt anderledes.. der har de klart og tenke seg til selv(heldigvis) ,, at jammen meg virker hatching på noen,, og da bør jo de får muligheten til og prøve..selv om det ikke virker på flertallet... Smart tenking spør du meg... KLEM GOLLIAT som syns det var deilig og være norsk i danmark
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Mulig det hehe... det funket ikke på mine 3 forsøk ((
Golliat Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Nei,,man vet jo aldri,, desverre,,,det beste hadde vært hvis vi bare kunne ha sex og få det til,, hihihih men jeg er glad det finns felre metoder.. kan ta gnisten ut av en når klinikken bare kjører samme metoder 4ganger på rad.. KLEMZI
finetine Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2008 Takk for masse god info damer !! Er det noe rart at jeg digger dette forumet,her får man jo så mange gode svar;o). Har ikke helt gitt opp håpet,kan jo være at jeg er litt treg hihi-i hcg produksjonen altså;o). Følte det vel egentlig litt på meg at det var slik det ville bli,derfor er det også litt lettere å takle. Men får ofte en reaksjon dagen-der-på etter negativ test,så det kommer vel imorgen tenker jeg. Vet ikke om det var fordi det var første gang på progesteron det første fryseforsøket mitt,der jeg ble gravid men mistet. Men da kjente jeg det dagen etter innsetting. Og tegnene ble bare tydligere og tydliger for hver dag. Spesielt puppene forandret seg-mulig at det bare var hormoner ikke vet jeg,men helt annerledes enn de andre innsettingene mine var det ihvertfall. Da blir det kanskje en tur til DK på oss etterhvert-vi får se........ Men må først se hva som skjer imorgen. Godt å ha dere som forstår................ Klem
Ludviginne - mamma!! Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Lykke til! Jeg testet negativt i går ettermiddag, positiv (etter hvert) om kvelden, og positiv (etter hvert) i morges. Jeg er så usikker på om jeg ventet for lenge med å lese av, så har en test til i morgen tidlig også... Også tenkte jeg å ta en tur til legen i morgen.
finetine Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2008 Tusen takk. Så gode nyheter Ludviginne, tror nok du kan stole på at den er positiv:o). Jeg stirret også hardt og lenge på min,tok den til og med opp igjen av bøtta på badet,men den er like fordømt negativ. Så da er det nytt forsøk som gjelder for min del,men akkurat nå må jeg bare ha en pause. Hva sa forresten testen idag? Var det dag 13 eller 14 for deg igår? Kos deg masse da og lykke til hos lege idag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå