trillemamma Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Når jeg sender med han gymsko og regntøy på skolen forventer jeg også at han skal huske å ta det med seg hjem igjen. Hvis han glemmer å ta det med seg hjem igjen får han beskjed om å lete etter det neste dag, og neste dag igjen. Jeg venter alltid noen dager, gjerne en uke, før jeg går ned på skolen selv og leter. Jeg fikk i dag beskjed om at sånne som meg blir kalt for "rike folk" som ikke gidder å ta vare på klærne til ungene, de kjøper heller nye. Det kan ikke forventes at de skal ta vare på klærne sine selv. Ja, jeg er enig i det, men hvordan skal de lære? Hvis ikke foreldrene legger litt press på de? Hvordan gjør dere det?
hoya Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 hei, tror det er veldig forskjell, noen er bare mer svimete enn andre uansett alder, skulle jo tro at læreren samarbeidet, når du sender med beskjed.
trillemamma Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2008 Hei, et svar. :-) Læreren samarbeider ja, men da må han få en påminnelse om det hver dag, det burde jo være unødvendig. Vi satser på at han lærer selv i løpet av året.
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Dette høres veldig kjent ut! Min gutt er nå blitt 8 år (snart 9), men det hender allikevel enda at klærne forblir på skolen. Som for det meste hjemmeværende med 3 små barn på 1, 2 og 3 år er det heller ikke så praktisk å skulle ta med alle sammen inn på skolen for å lete etter klærne.. Jeg er nok litt sløv, men føler at det meste kommer tilbake med tid og stunder. Våte gym/badeklær er jeg mer påpasselig med, der henter far klærne etter arbeid dersom de ikke er blitt med hjem. En annen mulighet som jeg benytter meg en del av er at når jeg henter ham på skolen og ser klærne ikke er med, så får han gå å hente dem. Har jo faktisk hendt flere ganger at han har kommet til bilen uten skolesekk også..!! Ikke lett å ha kontroll på alt for tiden nei, føler det hadde vært enklere om jeg selv kunne gått inn på skolen, men uansett, det er jo hans klær, og han som vet hvor han har lagt de (forhåpentlig vis), og han er jo nødt til å ta mer og mer ansvar.. ja, det blir en del mas på ham.. Er jo kjipt når man feks. vet man har kjøpt mange par votter, og ingen er å oppdrive hjemme.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå