Gå til innhold

hvorfor er noen i mot vaksinasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei venninne som er veldig i mot vaksinasjoner på barn,hun er muslim vel og merke,men overrumpler meg med linker til diverse siderpå internett med fare-propoganda.

er det virkelig så farlig å vaksinere barnet sitt i 2008?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det er en vaksine som har blitt tilknyttet til autisme(tror jeg det var), men det er ikke bevist. Vaksinen blir gitt rundt den tiden man kan se de første tegnene til autisme, så det kan være en tilfeldighet. Personlig mener jeg man må veie det positive mot det negative. Hvor stor er sjansen for at barnet ditt blir alvorlig syk av en vaksine? I forhold til å ikke bli vaksinert i det hele tatt? Mine barn skal uten tvil bli vaksinert!! Tror virkelig ikke legene/helsestasjonene hadde gitt vaksiner hvis det ikke hadde vært nødvendig, og iallefall ikke hvis det hadde vært farlig! De vil jo bare det beste for barnet!

Skrevet

Vaksinerer vi ikke barna våre vil alle sykdommer som nærmest har vært borte i mange år komme tilbake.

Røde hunder,tuberkolose osv.

Kommer de tilbake vil vi få et stort problem i Norge.

Skrevet

Mine barn skal hvertfall ikke vaksineres!

Egentlig fins det nok av vaksinetråder her men...

Det fins ikke noe hold i det du sier over, at sykdommene kommer tilbake. Sykdommene var nesten utryddet når vaksinene ble innført, dette finner vi i mange statistikker...

Jeg vil ikke at barna mine skal få sprøytet inn masse farlige stoffer av både virus og tilsetningsstoffer (eks formaldehyd - har du sett advarselen på røykpakken...?). Når jeg veier fordeler og ulemper mot hverandre kommer jeg altså frem til motsatt resultat, at det er bedre å la være. Det er helt i orden at andre har andre meninger, men jeg synes det er viktig at de har undersøkt litt slik at de kan stå for valget sitt. Så kjempebra HI, at du oppsøker informasjon, uansett hva ditt valg blir!!!

Skal jeg si på generell basis, mener jeg at ingen barn burde blitt vaksinert før en alder av 4, da har barnet utviklet et godt immunforsvar selv og har større mulighet til å motstå evt bivirkninger.

Glem ikke at det er barnesykdommer vi vaksinerer mot. Man er ikke garantert 100% immunitet selvom man vaksinerer, og dersom du skulle få en sykdom i voksen alder som du vaksinerte deg mot da du var barn er det mye farligere (f.eks røde hunder - graviditet) En barnesykdom er ikke så forferdelig å få når man er barn, men mye verre når man er voksen.. Derfor mener jeg at man ikke bør utsette sykdommene, men heller få immunitet når man er barn!

Jeg snakker nå på generell basis, og skal ikke generalisere. Jeg vet at det er forskjeller, og at folk har forskjellige grunner for å vaksinere eller ikke (f.eks allergi). Bare så ingen føler seg støtt, så er det IKKE ment som personangrep, men dette er altså min mening.. Syns det var på plass siden det kun var 2 meninger for.. :)

Lykke til med ditt valg HI!

Skrevet

Dette er MIN mening: De som ikke velger å vaksinere barna sine er "egoistiske" og "snylter" på oss andre som gjør det!

De satser på at deres barn holder seg friske siden flesteparten av oss andre vaksinerer... Jeg har ei god venninde som har valgt å ikke vaksinere noen av sine 3 barn og de er alltid syke (inn og ut til lege og sykehus) Vi diskuterer dette temaet og er fortsatt gode venninder!!

Jeg har jobbet med syke barn og det er INGEN barn som fortjener å ha det vondt på grunn av foreldrenes "egoisme"...

Min mening altså!

Skrevet

mine barn skal ikke vaksineres mer enn akkurat det de MÅ ha (røde hunder eller kusma og bcg..)

dette pga av at jeg ble dødssyk av vaksine da jeg bare var 6 mnder gammel.. tok av to (!) kilo, og var inn og ut av sykehus i flere måneder..

revmatismesykehus, haukeland osv...

etter dette har ingen av mine småsøsken heller blitt vaksinert..

jeg spurte min far om hva kunne skje dersom jeg nå i voksen alder bestemte meg for å vaksinere meg, da sa han at en av to ting kunne skje; enten ingenting, eller at jeg ble så syk som jeg aldri før hadde vært...

Skrevet

vaksiner barna dere, det er min mening....

Skrevet

jeg er ikke vaksinert selv mer enn røde hunder og bcg, og jeg er ikke mer syk enn andre.. og mine søsken som ikke vaksinert er heller ikke syke (har ei søster med diabetes, men det hadde nok komt uansett på noen av oss, da det ligger i familien..)

jeg har aldri vært på sykehus etter jeg var syk som barn, og det har heller ingen av mine søsken (untatt hun med diabetes, men igjen det lå i familien...)

den i familien som er mest syk (influensa til stadighet, diverse luftveissykdommer osv, osv..) , men faktisk den personen som ER vaksinert....

Skrevet

Grunnen til at flere utryddet sykdomer er komme tilbake er fordi innvandrere bringer med seg mye til landet.

Det er bevist!!!Ikke rasistisk,men realitet.

Flere og flere innvandrere kommer inn te Norge uten grundig helsesjekk,og hva skjer da!!Jo,de som ikke er vaksinert står veldig i faresona.

Det er derfor vi har vaksine!!!Sykdommene var ikke på vei til og bli utryddet uten vaksine.De har nesten vært ikke eksiterende etter vaksine programmet ble inført.

Men det er faktisk opp til hver enkelt.

Jeg har opplevd for eks Tuberkolose på nærthold og det er ikke snakk om noe annet enn at de skal vaksineres.(mine barn altså)

Skrevet

Har sjølv opplevd korleis eit lite fall førte til eit lite "ubetydelig" kutt i fingeren, som vidare førte til stivkrampe, sjukehus, koma og død.

Her i huset skal barna vaksinerast, for deira eige beste og sikkerhet.

Skrevet

Hei!

Jeg er nok litt overnervøs for slike ting så jeg kommer til å teste min baby først da vi har mye allergi i familien.

Søstra mi har egg allergi og hadde kunnet dødd hvis hun tok den ene sprøyten,(mamma oppdaget det ved en tilfeldighet da hun spiste egg og tok på henne etterpå..hovnet opp)

Husker ikke hvilken vaksine det var, må sjekke det opp. den inneholder ihvertfall eggehvitestoffer....

Det samme gjelder det med å gi tran for tidlig..hun har fiskeallergi også...

Skrevet

Jeg har full forståelse for at enkelte reserverer seg mot vaksinering på bakgrunn av allergier/ allergiske reaksjoner i familien. MEN: Utover det er det min oppfatning at de som ikke vaksinerer på grunnlag av egen overbevisning totalt har misforstått hva dette handler om, og denne ufattelige naivitet og korttenkthet går utover oss andre som selvfølgelig vaksinerer våre barn. Som helsepersonell med erfaring både knyttet til tuberkulose, stivkrampe og vannkopper kan jeg ikke annet enn å riste på hodet over at enkelte så radikalt lar sin naivitet komme til uttrykk. Det var nå min mening!

Skrevet

Leste nettopp en artikkel om dette med vaksinasjon, dette var fra USA da, der det sto at der begynne di nå å få en oppblussing av tuberkolose og røde hunder nettopp fordi så mange hadde sluttet å vaksinere barna sine. jeg skjønner ikke at når vi er så heldig at vi har vaksiner mot disse dødlige sykdommene, at noen velger at barna sine ikke skal få dem! ofte er dette valget basert på uvitenhet og ikke kunnskap. syns det er ufattelig egoistisk! en bør ta det opp med lege/helseparsonell før en tar en så dramatisk avgjørelse. selvsagt viss en er bekymra for allergi osv bør en være forsiktig men dette syns jeg er opp til en lege å undersøke og ta en avgjørelse på! si en får lungebetennelse da... skal en bare la være å ta medisiner da siden en KAN være den 0,00001% som får en av de alvorlige bivirkningene??? syns det er å leke med livet til barna våre jeg.. Det er farligere å la være...

Skrevet

Bare tenk hva våre barns generasjoner vil få problemer med, for eks røde hunder som er vanvittig farligt i svangerskapet viss man ikke er vaksinert.

Røde hudner kan føre til alvorlige missdannelser hos fosteret osv!

Og dette er det noen mødre som ikke vil vaksinere sine barn mot.

Skjønner ikke at de tørr.

Hadde heller aldri turt og tatt med mine barn til utlandet viss de ikke var vaksinert.

Får grøssninger langs hele ryggen.

Min farfar døde av tuberkolose i en alder av 60 år pga han ikke var vaksinert,han nekta i sine eldere dager!

Levde med sykdommen i 6 mnd,før den spiste han opp!!!

Disse ``utrydda`` farlige sykdomene er på vei tilbake pga ulike årsaker!Hva skal vi gjøre med det?

Skal vi la de komme tilbake og true rike helsenorge og våre neste generasjoner?

Eller skal vi bekjempe det`?

Skrevet

PRoblemet er vel at man ikke vet hvorvidt det er farlig eller ikke, og om skadevirkninger, for dette forskes det altfor lite på... Vaksineskader blir ikke rapportert og samlet så man aner ikke omfanget av det.

Skrevet

når jeg ble vaksinert var det faktisk barn som døde pga vaksiner som de da sikkert skulle teste ut, er jeg blitt fortalt, så mitt eksempel er ikke eneståendes..

jeg velger å gjøre det slik, for jeg ønsker ikke å gå igjennom det som mine foreldre måtte gå igjennom da jeg var syk (egoistisk vil vel noen si, men hva om barnet mitt skulle få alvorlige bivirkninger av vaksinene...?)

som sagt; dette er noe jeg har tenkt grundig igjennom og jeg kommer til å stå fast på dette..

barnet kommer til å BGC (tuberkulose) og røde hunder/kusma, som er de to "farligeste" å få i voksen alder (jeg fikk nemlig ikke trippelvaksinen, de lagde røde hunder vaksinen spesiellt til meg...) og disse vaksinene har jeg selv fått..

jeg har selv blitt syk av vaksinen, selv om legene den dag idag ikke helt vet hva jeg ble syk av, så joda, dette er noe som engasjerer meg... :)

Skrevet

Min mening: Risikoen for komplikasjoner ved en vaksinasjon er svimlende liten i forhold til den sjansen du utsetter ditt barn for i forhold til livstruende sykdommer.

Skrevet

Ut og inn av sykehuset har da ingenting med om man er vaksinert eller ikke, så lenge det ikke er pga av noen av de sykdommene man er vaksinert mot/ikke vaksinert mot..... Om jeg hadde fått et syklig barn så hadde det aldri falt meg inn å knytte det opp til vaksinene hvis det ikke var en av de sykdommene h*n var vaksinert mot som slo barnet ut.....

Er jo ikke sikkert det var vaksinasjonen som gjorde deg syk som barn, særlig ikke hvis det ikke var en av de sykdommene vaksinen var ment for som gjorde deg syk..... Det skumleste med å velge bort vaksine er at når min datter blir gravid og skal ha egne barn, så kan barnebarnet mitt bli syk under graviditet/like etter fødsel pga av at mor ikke har antistoffer i blodet....Hun trenger ikke vite at hun er smittet en gang for det kan være snakk om så små mengder at en voksen, frisk person ikke blir syk, men fosteret tar skade..... Og nyfødte har jo mor sine antistoffer i blodet de første 3mnd (derfor vaksineres de da, for frem til den tid er alle småbarn immune pga av at mor er vaksinert........) og om mor da ikke er vaksinert så kan en nyfødt få kusma, røde hunder, kopper etc.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...