Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hei! Hvilke salmer skal dere bruke i kirken? Vi er ikke spesielt kristne, derfor vil vi ikke ha "halleluja-salmer"! Har dere noen forslag?
Mamman til Mari Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Vi ønsker å ha "No livnar det i lundar" (passer fint siden bryllupet er på våren), muligens "Å leva det er og elska" (standard salme i bryllup, men veldig veldig fin), og så har vi et ønske om "Gje meg handa di, ven". Er ikke en salme, men vi skal høre med presten om vi kan ha den som "allsang". (Blir sikkert 2 stk tilsammen). Synes ingen av dem er direkte "halleluja-salmer" :-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Jeg tenkte også på "å leva det er og elska", jeg husker ikke helt hvordan melodien er på den, men jeg har lest teksten og synes den var veldig fin! Går d an å ha andre sanger enn salmer som allsang? :-)
Mamman til Mari Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Det er det jeg ikke vet, men skal høre med presten. Tror det er opp til den enkelte prest, og innholdet kan selvsagt ikke være hva som helst... Jeg synes "Gje meg handa di, ven" er sååå fin, så håper vi kan ha den. Heldigvis kjenner vi presten litt, så kanskje det kan være til vår fordel da... ;-)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Jeg tror også at det kommer ann på presten. Og innholdet i sangen. Ikke det at begravelser er det samme som bryllup, men der vet jeg det er mange sangvalg som ikke er direkte salmer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå