Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har høy crp i svangerskapet? Min har nå vært forhøyet i åtte uker. Har lyst til å være frisk og nyte svangeskapet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt forhøyet crp i 8 uker uten å få vite hvilken infeksjon du har i kroppen??? Det hørtes veldig merkelig ut. Hvor høy er den da?

Skrevet

Den ligger rundt 50, så det er jo ikke super høyt. Har vært på sykehuset, men de finner ikke ut hva det er. Skal på nye undersøkelser til uka.

Skrevet

Æsj så ekkelt da. Har du fått noe antibiotika for å se om den går ned da? Ikke noe morsomt å ikke vite. Du får ha lykke til da. Håper de snart finner ut hva som gjør at den er forhøyet.

Skrevet

Hadde litt høy crp jeg og, men det kom av forkjølelse. Du har ikke snev av forkjølelse da. Jeg hadde 40 da.

Skrevet

Jeg hadde det hele det forrige svangerskapet. Ikke så høy som din, men den var for høy. Slet med feber gjennom hele svangerskapet. Var hos legen gud vet hvor mange ganger, ca annen hver uke, og jeg var innlagt på sjukehuset for at de skulle prøve og finne det ut. Ingen fant noe som helst. Var kun crp'n min som var over normalt.

Til slutt konkluderte de bare med at det var kroppen min sin måte å reagere på graviditeten på. Fikk feber under fødselen også, så da fikk jeg antibiotika.

Etter fødselen, så sa legen min at hvis feberen ikke ga seg etter hvert, så måtte jeg legges inn igjen. Det tar jo kroppen rundt et år å komme seg etter en graviditet, og det var vel omtrent det det tok før jeg var fullstendig kvitt feberen.

Denne gangen, har jeg ikke disse plagene i det hele tatt. Ganske merkelig. Vi (jeg og legen min) var ganske spente på om det ville skje igjen... Forrige gang, gikk jeg sjukmeldt i 9 mnd. Denne gangen jobber jeg og storkoser meg! :)

Masse lykke til!

Skrevet

Det er jo vanlig at Crp stiger når man er gravid. Trenger ikke å ha en infeksjon for at den skal stige. Men om det er vanlig at den blir så høy som 50 vet jeg ikke....

Skrevet

Når ble det vanlig da???

Skrevet

Var det jeg lurte på også, for det var ingen av ALLE legene jeg var innom i mitt forrige svangerskap som sa noe om det, og min crp var ikke høyere enn 15...

Skrevet

Vet jeg har lest det en plass, men husker jo ikke hvor...

Skrevet

sjekket internett Lomme legen skriver: 'CRP (C-reaktivt protein) er et protein som produseres i leveren. Det har en viktig funksjon i forbindelse med betennelser i kroppen, da stoffet bidrar til å aktivere kroppens immunforsvar.

Verdien av CRP brukes som et mål på hvor kraftig en infeksjon er. CRP skal normalt være under 5 (ved hurtigtester i allmennprakis er nedre grense ofte 10). En generell regel er at CRP under 50 tyder på virusinfeksjon, mens CRP over 50-60 tyder på infeksjon med bakterier eller sopp. CRP blir forhøyet i blodet 6-12 timer etter at en infeksjon har startet.' utsnitt fra http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=335154

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...