Gå til innhold

Drikker dere kaffe/cola?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker ikke kaffe selv, liker det ikke, men noen dager får jeg så lyst på et glass Cola. Blir ikke mer en ca 1/2 liter annenhver uke, og det burde vel gå greit. Leser på matportalen av 1-2 kopper kaffe eller 1 liter Cola er ok. Men det oppslaget i VG sa vel at man burde unngå det? Husker ikke helt. Tror likevel jeg stoler mer på matportalen enn VG ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke drikker mer syns jeg du skal nyte det med god samvitighet.

Jeg ser for meg et brusløst svangerskap pga halsbrann:(

Skrevet

drikker kaffe.. 1-2 kopper ,noen dager.Ikke hver dag. Kun når jeg er på besøk.Lager ikke kaffe sjøl . utenom latte osv , når jeg orker.

Cola har jeg aldri drukket. Liker det ikke.

Man får vel bare kose seg :)

Skrevet

Jeg drakk mye pepsi max i begynnelsen da jeg ble gravid, men nå blir jeg kvalm av det. Blir kanksje 0,5l på 2-3dager. None ganger smaker det, andre ganger ikke. Kaffe har jeg drukket en gang i svangerskapet, det var latte, og da ble jeg så svimmel etterpå så det skal ejg ikke drikke på en stund.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Selv om det kanskje virker litt vel forsiktig så har jeg droppa all kaffein denne gangen. Grunnen er at jeg har mistet tidligere og derfor er ekstra forsiktig, samt den nye forskningsrapporten som ble nevnt over. Det koster meg ingenting å droppe det, så det går veldig greit.

Likevel vet jeg jo at de fleste gravide ofte drikker en kopp kaffe eller noen glass Cola hver dag, og at det går greit. Jeg ville aldri ha pusha mitt syn på noen andre, og i hvertfall ikke når jeg vet at det er jeg som er overforsiktig i dette tilfellet.

Skrevet

drikker ikke kaffe, men cola har jeg av og til.. må ha litt snacks;)

Skrevet

Nei, har kuttet ut all koffein siden jeg har mistet flere ganger før. Tar ingen sjanser og savnet kaffen kun de første dagene. Nå går det greit.

Skrevet

Jeg har alltid vært ei skikkelig kaffekjerring, drakk sikkert minst 10 - 12 krus med kaffe hver dag. Men da jeg ble gravid fikk jeg helt avsmak på kaffe. Greier ikke tanken på å smake engang!! Cola har jeg aldri likt. Eneste jeg greier å drikke er vann.

Skrevet

MÅ ha det bare MÅ ha det!!!!!

En kaffe om dagen og gjerne en glasscola til snæks innimellom....

Var pepsi max fan før, nå er det sukkeret som gjelder. Bare pass på tenna og altfor høyt sukkerinntak.

Kos deg!!!! ...men ikke ta av....

lykke til!!!

Skrevet

Cola kan jeg drikke, kanskje 1/2 liter om dagen, andre dager ingenting. Kaffe som jeg normalt er så glad i, blir jeg kvalm bare jeg tenker på det nå. Huff.. Og te, som jeg tidligere her ble helt avhengig av, har jeg også problemer med å få i meg.. Dette er ikke noe særlig:/

Men har jeg kunnet, skulle jeg kost meg litt med disse drikkene hver dag, er ikke farlig med noen kopper:)

Skrevet

likte hverken kaffe eller cola før graviditeten og kunne ikke falle meg inn å drikke det nå heller...det er jo såååå vondt ;)

men spiser litt sjokolade da.. det er min last!!

Skrevet

Sjokolade er min last også. Men merker suget ikke er like stort...eller at det er lettere å holde seg vekk fra det nå som d går ut over en liten i magen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...