Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man kan gi det. Stemmer det? Hvor kan det isåfall kjøpes. Og hvordan tilberedes det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vet ikke hvor det kan kjøpes men her er oppskrift hvis du vil lage selv.

1 dl vann

1 1/2 ss hirseflak

1 måleskje melkepulver (smakstilsetning)

2 ts blåbærpure (eller annen fruktpure)

Bland vann og mel og varm opp mens du rører. la grøten koke under lokk 5-10 min på svak varme. Rør av og til.

Ta kjelen av platen og rør i melkepulveret. Hell over blåbærpureen og retten er klar for servering.

Dette er 1-2 porsjoner.

Fant den i en bok om spedbarnsmat og står under grøter fra 4 måneder.

Skrevet

Det står forresten fra 6 mnd i en annen bok!!! Vet ikke hva som anbefales. Der står det også: "Hirsegrøt kan lages av hele korn, men da må hirsen bløtlegges i ca 1 time i vann for å øke tilgjengeligheten av jernet. Hirsen må skylles i kaldt vann igjen for å fjerne naturlige såpestoffer. Når hirsen er kokt mør, kan den moses i føød processsor tl en finere konsistens. Denne grøten kan oppbevares i 3-4 dager i kjøleskapet."

Skrevet

Du får kjøpt Holle Hirsegrøt for 4mnd på helsekost. Kan tilberedes med MM/MME eller vann (hvis jeg ikke husker helt feil)

Skrevet

Jeg har gitt vesla hirsegrøt en gang og det blir nok med det. Det var ikke godt! Det smakte jo fuglemat! Vesla bare så på meg med DET blikket: "Seriøst?!?! Mener du jeg skal spise dette?" Haha! Jeg hadde lett i mange butikker før jeg endelig fant det på helsekost. Den tiden kunne jeg brukt på mye annet! :D

Skrevet

Jeg syns alle grøtene er like smakløse uten noe i! Her bruker vi Holle hirsegrøt blandet med eple og pæregrøtenn fra Hipp, eller blandet med eple- og blåbærpurè. Begge deler like popp, og veeeldig sunt! Vi bruker også en del speltgrøten fra holle, den også veldig sunn og veldig pop!

Skrevet

heihei

da gutten min skulle begynne med grøt gav jeg ham hirsegrøt,og det likte han veldig godt..jeg kjøpte den på helsekost butikk,så den var litt dyr,men det gjør ikke noe,for de spiser jo ikke så mye til å begynne med.....jeg lagde mme og blandet i grøten...ser det at en av de andre sier at hun syntes at hirsegrøten smakte som fuglemat,men husk at babyer ofte ikke liker ting som smaker for mye....ettehvert blandet jeg inn litt banan og andre typer frukt..- han elsket det!!!

Skrevet

Jeg har brukt Holle hirsegrøt (fra helsekost) til begge mine fra de var 6 mnd gamle. Jeg har bare tilsatt kokt vann og fruktpure, men en kan også tilsette mm.

Kjempegod grøt, det er små flak som blander seg lett med væsken. Begge mine har vært veldig glad i den.

Hirse er naturlig rik på jern også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...