Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hva gjør legen for å finne ut av dette?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Hvis ungen har slått hodet og spyr rett etterpå er dette et sikkert tegn på hjernerystelse. Hvis man får kontakt med barnet og det gråter, så er det ikke så farlig. Vår lillegutt falt ned fra stellebordet og landet med pannen rett i flisene. Han hylgråt lenge, etterhvert gikk det over til hulking. Ringte med legevakten og de sa: KOM HIT! De anbefaler rutinekontroll for å utelukke hjernerystelse.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 om de har fått hjernerystelse besvimer de ofte etterpå.. de spyr.. å de blit ofte litt søvnig.. for å konstatere d sjekker de refleksen på øynene.. bevistheten.. om du tror ungen kunne ha fått d burde du kontakte legen.. skulle du av en eller annen grunn ikke gjør d er d viktig å vekke ungen me jevne mellomrom i natt for å se at den vokner lett
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Sjekker reaksjonen på pupillene. Man trenger ikke å besvime når man har fått hjernerystelse, ei heller å spy.Jeg har slått hjernerystelse MANGE ganger uten å ha gjort noen av delene. Jeg ville fått det sjekka uansett!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 en annen grunn til at legevakten vil kontrollere unden dersom den har slått hodet(eks fall fra stellebord) er at selv om babyen virker i grei form etter uhellet kan det ha fått en hjerneblødning og dersom dette ikke kontrolleres kan ungen i verste fall dø i løpet av natten..verdt å tenke på
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Tror ikke det er hjernerystelse av å falle ned fra sengen Man merker på barnet om det er søvnig, sutrete og vanskelig å holde kontakt med. I alvorlige tilfeller kan de spyy som nevnt ovenfor..
LRMG Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Knotten min datt ned fra kjøkkenbenken her om dagen. Bumps sa det. Han hadde masse klær på seg, og gråt bare litt redd-gråt i et minutt eller to. Ringte legevakta for sikkerhets skyld, og de sa jeg ikke trengte å komme inn så lenge han gråt med en gang og ikke var vanskelig å få kontakt med, eller sov veldig lenge. Tror ikke det er så mye de kan gjøre for å sjekke hjernerystelse, annet enn å sjekke at det ikke har skjedd noe mer alvorlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå