Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har merket jeg innimellom blir småsvimmel. Det trenger ikke ha sammenheng med at jeg reiser meg fort opp, kan komme sigende mens jeg sitter helt stille. Er det flere som har det slikt? Er det normalt/ ufarlig? Er 22. uker på vei..
monilu- Har født Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Eller lavt BT? Lurt at du tar det med ro når du får det slik iallefall.
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Jeg kan være litt svimmel til tider jeg også.. Er 14 uker på vei. Men tror det er normalt i forhold til graviditet.
Isaks mamma <3 Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har hatt noen slike opplevelser, og det er visst lavt blodtrykk. JM sa at det er ganske vanlig at gravide får plutselig blodtrykksfall, spesielt om du har stått i ro lenge. Uvisst hvorfor... Pass på å drikke nok vann var det jeg fikk beskjed om
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har også det, og fikk konstantert at jernnivået var lavt. Er 21 uker på vei.
Lille Luna Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Jeg hadde det slik for en liten time siden, hele verden bare snurret rundt. Har hørt at det kan komme av blodtrykksfall når man er gravid.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Hiver meg med på de som sier lavt blodtrykk/blodtrykksfall. Jeg har vært sånn siden dag 1, var helt ekstremt i starten men har blitt bedre nå da. Gubben har sluttet å se rart på meg når han finner meg sittende på gulvet på merkelige steder i leiligheten - avfinner seg bare med at javel, sånn er det å ha gravide damer i huset. De spiser tomater som snacks og sitter rundt omkring på gulvet som saltstøtter du kan snuble i. Ikke noe unormalt i det... Legen min sier det helt klart har sammenheng med litt lavt blodtrykk, og at det ikke er farlig. Men pass på å kjenne på kroppen så du setter deg ned før du faller - da blir det så mye mindre vondt! (Jeg nådde punktet hvor jeg ga opp å spille martyr ute blant folk omtrent halvveis i første tri, så nå setter jeg meg ned der jeg står om det så er midt i et kjøpesenter - heller det enn å tyne meg selv til jeg faller om og slår meg skikkelig)
junijente fikk julijente Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Jeg tror også dette kan være lavt blodtrykk, evt jernmangel. Selv besvimte jeg på do midt på natta i 8.uke (sambo våknet av et ordentlig brak), det bar rett på legevakta hvor de ikke fant noe annet galt enn et veldig lavt blodtrykk (80/40). Etter dette har det stabilisert seg noe, men jeg blir lett svimmel hvis det f.eks er lenge siden jeg har spist, eller om det har blitt mye småspising osv. Sykepleiervenninna mi sier at sånt også kan senke blodtrykket, så jeg har slått meg til ro med at jeg må ta litt hensyn til dette, og at jeg setter/legger meg med en gang jeg merker at verden snurrer litt rundt, og får i meg noe å drikke og spise ganske fort.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Jeg er også svimmel. Har vært det hele graviditeten, og jobber nå kun 50% pga. dette. Har litt lavt blodtrykk, men ikke jernmangel. Noen ganger går det så rundt at jeg blir kvalm og uvell. Både legen og jeg har vel mer eller mindre konstantert at det er min måte å reagere på graviditeten....siden vi ikke har funnet ut noenting etter masse utvida prøver osv. Men er litt slitsomt i forhold til mennesker rundt meg, for det synes jo ikke akkurat på utsiden. Så for dem virker jeg jo helt frisk, noe som innimellom kan resultere i komentarer og slikt... Håper det går over=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå