Gå til innhold

WRÆÆÆÆL......konfirmasjon.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

åååååh....

3 mai har jeg en konfirmant gutt :-)

men herremindag!!!!!!3 mai er jo veldig SNART jo.....

å ikke våg å spørre hva jeg har gjort......

for jeg hakke gjort noenting jo :-S

huffa mæ..... trudde det var "år og dag" til jeg da.... men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha konfirmasjon 11.mai, men tror ennå det er lenge til :-)

Vi har fått lokale til å ha det på. Bunaden til jenta er under montering. Mer tror jeg ikke jeg kan gjøre ennå?

Kanskje snart begynne å tenke på sang til henne, men jeg kan jo ihvertfall ikke begynne å bake kaker nå. Og vaske huset trenger jeg ikke heller gjøre for vi skal jo ikke være hjemme..

Tror det er litt viktig å ikke fokusere på alt kavet med konfirmasjon, ihvertfall ikke så mye at konfirmanten selv føler at dette er et ork for mamma! Og jeg tenker litt som så: at det er en flott dag med en flott konfirmant som vi selvfølgelig vil gjøre så minnerik og god for henne som mulig, men gjestene som kommer er nærmeste familie og vi kan trenger ikke å gjøre alt helt perfekt...

Skrevet

hei du, dette går fint! VI må bare begynne med begynnelsen.

Hva må gjøres?

- hvor skal dere ha festen hen?

- hvem skal komme på festen?

- hva vil dere spise?

- hva skal konfirmanten ha på seg?

- hva skal resten av familien ha på seg?

- vil du holde tale?

finn ut dette først, så skal du se du er i gang fortere enn du aner. Det tar ikke så lang tisd å planlegge konfirmasjon. du må bare vite at du har et sted å være, og noe å spise.

ha ha ha jeg elsker å planlegge store fester. Kanskje det er det jeg skal bli :-))))

Skrevet

Hehe... 1. juni har jeg konfirmant også... igjen;) Så jeg er ikke så stresset akkurat. Har blitt rutine nå:=)

3.mai drar vi til Mallorca!!! Skal tenke på dere når jeg sitter på flyet!

Skrevet

Det skal nok gå så bra skal du se:-)

Jeg har 4.mai og det er jo kun det dritgrei nevner som skal fikses, og det er fort gjort:-)

Forrige gang jeg hadde konfirmasjon bestilte jeg lokale en stund før, resten ble fikset siste par ukene.....Man får igrunnen ikke gjort stort mer enn å organisere før det nærmer seg. Penn og papir er tingen:-)

Noter ned tanker og ideer fortløpende:-)

Prøv å ikke stress deg opp slik at dagen til slutt blir et ork:-)

Frøkna mi skal ta over min bunad og sydame er bestilt slik at vi får sydd den inn i tide:-)

Tok meg en halvtime å planlegge hva vi skal ha på koldtbordet, og jeg skal lage alt selv:-) Koser meg på kjøkkenet og gjorde det sist også. Har fikset en som tar seg av kakene og vips så er det tale/sanger igjen. Og antrekk.....og servietter og slikt:-)

Vi får utveksle tips og råd underveis:-)

Skrevet

Jeg har konfirmant 1.juni, og ingenting er i boks.

Og det plager meg ikke!

Jeg vet vi må ha det hjemme, for lokale er håpløst å få hvis du ikke bestiller 5 år på forhånd..og det har jo ikke jeg gjort...

Men jeg vet det går bra!

For 2 år siden hadde jeg konfirmasjon hjemme, med en liten en på 5 uker.

Spør meg ikke hvordan jeg greide det, men det ble en flott dag!

Det beste med dagen var at min gamle bestemor var med, i rullestol og ganske redusert. Men fikk en hel dag med alle sine etterkommere.

Og døde tilfreds 2 uker etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...