Gjest Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 kom inn kl 13 og satt vel 45 min med sånn hjertegreier rundt magen men det forsvant hele veien så jeg fikk beskjed om at jeg skulle inn til legen for en ultralyd.. ble sittende i 2 timer før jeg spurte om hvor lang tid det kom til å ta for venninna mi hadde tidspress på seg (skulle hente ungene halv fem) og fikk beskjed om at jeg kunne bare dra hjem. Da var klokken 16:00.. har kjent noen spark og litt liv men ikke det som er "normalt" for meg (fra forrige uke f.eks) men skulle komme tilbake eller ringe hvis det var noe.
☆lillastjerne☆ Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Kom du ikke inn på ultralyd da??? Hvis ikke synes jeg du skal ringe tilbake og si du vil få det skjekket iløpet av kvelden! Bedre å være sikker, så slipper man gå rundt å ikke ha det bra!! Lykke til:) Alt er nok fint!!
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 nei, jeg kom aldri inn til legen fordi det var så utrolig mye å gjøre der! Men kjenner mer og mer liv nå så jeg kan ta det helt med ro (og nå kjenner jeg det VIRKELIG) så kan være at hu er bare litt bedagelig. satt som sagt i 2 timer for å komme inn på ultralyd .. Sambo og snuppa er på andre siden av landet så ble jo livredd her (sitter jo alene) og ikke har jeg lappen heller så kommer meg liksom ingen vei utenom å spørre andre. Bestevenninna mi kom med en gang jeg ringte å spurte om hu kunne kjøre meg på sykehuset,heldigvis!
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Noen som har opplevd det samme som meg ? kjent lite liv f.eks. men så var alt greit?
*ale* Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Ja.. Ofte.. Spes etter at han la seg med hodet ned og begynte å synke litt ned i bekkenet... Is og saft brukte å få fart i ham da.... To tre isbiter som landa på rumpa hans nedi der... hehe.. da sprella`n godt:)
Alba44 Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Ja, jeg opplevde dette i mitt svangerskap. Var inne til kontroll 2 ganger på føden pga kjent lite liv. Det var i uke 29 og 33. De lyttet og det ble foretatt ul begge gangene. Morkaka lå foran på magen min så det dempet visstnok for mange av lillegutts bevegelser. Føler du deg beroliget nå? Magefølelsen er veldig viktig.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 jeg drakk iskald saft,spiste sjokolade og dyttet til magen i 30 min men fremdeles ingen reaksjon i dag morges.
~sjiraff~ Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Er ikke like mye liv hver dag her heller. Og om jeg husker riktig er du i uke 27 og dermed nettopp nådd grensen for at man skal kjenne liv hver dag. Alt er sikkert helt bra med babyen )
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Er du nære termin? Ihvertfall så er det veldig vanlig at når dem har festet hode og det ikke er lenge til barnet blir født så blir det mye roligere. Hode til nr 2 festet seg i uke 36 og siste den uka før jeg fødte så kjente jeg lite liv. Kjente jo selvfølgelig noe,men mye mer roligere. Tok det opp med helseøster som kunne fortelle meg at det var nok så vanlig. 1uke etterpå i uke 37 fødte jeg =)
*ale* Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Iskald drikke hjalp ikke her heller, måtte isbiter eller is til,..
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 er i uke 28 forresten .. Men jeg er beroliget nå, ikke pga sykehuset og det men kjent masse liv i ettermiddag/kvelden. Morkaken ligger bra (var på 3D ul i går..) så tror ikke det er den som gjør det. Men "hørte" at hu beveget på seg der inne så gudene veit hva hu holdt på med
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 hihihi..den var nesten er i uke 28 i morgen ja
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 jepp. hadde annenhver uke, men LITE liv og andre uken masse. på de stille ukene, to det en gang langt over to timer før de fikk reaksjon fra henne, da jeg skulle sjekke det på sykehuset- og da hadde det i tillegg hvert stille hele natten og formiddagen. drakk tre glass med NESTE uutblandet saft og isbiter uten at hun reagerte, men så tilslutt etter ul sjekk og masse stress så fant hun ut at hun ville røre litt på seg:) de mente det var fordi hun ofte sparket innover, og derfor kjente jeg dte ikke så godt.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 terminen er 05.05 ) men nå er det full rulle inni magen så ingen tvil på at noen er der inne nå!
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 Jeg kjente absolut ikke noe liv i nesten et døgn da jeg var gravisd (var i uke 28) Hadde kjent liv sist på kvelden før jeg la meg. Så stilt hele dagen etterpå, noe som var veeeldig unormalt. Datteren min var vanligvis super aktiv. På kvelden ringte vi føden. Kom inn, fikk på ctg. Hjertelyden var bra, men de registerte ikke spark. Dro på UL, der sa de hun var rolig. Men hun vi så at hunbevegde seg, vet ikke hvorfor jeg ikke kjente det. Blodgjennomstrømmingen fra morkaka var perfekt. Og alt så bra ut. Så jeg ble sendt hjem for natten, men beskjed om å komme tilbake neste morgen om hun fortsatt var like stille. MEN allerede på vei hjem fra sykehuset begynte hun å sparke igjen, OG holdt meg våken hele påfølgende natt med sparkingen sin. Alt bra med andre ord. Hun hadde vel bare tatt en "slappe av dag"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå