Gjest Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Er alle frembruddene like eller er det de fremste tennene som er verst? Lillemann har ikke fått noen enda men bare tenker på de som plages veldig med feber o.l Blir d likt med alle tennene som skal ut kan d jo bli veldig mye slit liksom. Bare lurer jeg!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Hei. Vår sønn klødde voldsomt i flere måneder før tennene kom. Han fikk to fortenner nede rett før han fylte 6 mnd., og med en ukes mellomrom. Jeg husker godt at han våknet mye og vi smurte på Dentinox for å få han til å roe seg. Nyttårsaften så sov han kun en time (han gnagde voldsomt på hånda si), så jeg gikk ut ifra at det var tenner. Ga han flytende paracet, og det lindret sånn på morgenkvisten. Husker han var veldig varm den natten, men jeg har hørt at man kan vistnok ikke ta temperaturen ved å kjenne på dem. Det har enda ikke dukket opp flere tenner og nå er han 9 mnd gammel. Han våknet mye i natt, så jeg lurer på om det er flere tenner på gang nå.... Dentinox lindrer gummene i noen timer om gangen, og flytende paracet litt lengre. Det er mye slit, men det er sånn som hører med! Vi får ta det en dag om gangen og prøve å hvile når de små faktisk sover. (har akkurat fått en visdomstann, og den er VOND, så det er nok ikke behagelig for de små heller!) Tror jeksler er vondere, fordi di er større....men hvem vet, det er nok veldig individuelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå