Gå til innhold

Irritert på samboer nå. Hvem har rett av oss?!

Anbefalte innlegg

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Saken:

Samober sa til meg for noen dager siden at han vil ut med jobben på lørdag.

Jeg synes bare det er kjekt han kommer seg ut, han er ganske hjemmekjær og er vel ute på byen 2-3 ganger i året...

Men i dag snakket jeg med min mor, de holder på og bygge en flott hytte som vi alle gleder oss til å bruke til sommeren...

Nå har det seg slik at hun og samboeren hennes trenger hjelp med maling av vegger etc inni hytta i helga...

Hun spurte om Sambo kunne hjelpe, jeg sa at jeg skal spørre men han har planer på lørdag..

Da sier min mor at han kan reise fredagskveld og jobbe på dagen på lørdag, og reise hjem til kvelden når han skal ut..

Mor skulle spandere reisen med båt etc selvfølgelig..

Dette sa jeg til samboer i telefonen nettopp, men han ville ut på byen siden han aldri er ute og det forstår jeg jo..men jeg synes godt han kunne vært med og hjelpe min mor&hennes samboer for de har mye arbeid i hytta,.

Han mente også det ble stress å reise hjem på lørdags ettermiddag...

Sitter her nå og er mildt sagt irritert...!!

Skjønner han vil ut med jobben, men synes faktisk at det er viktigere og hjelpe mamma med hytten...vi gleder oss masse til hytta er ferdig og min samboer gleder seg også til å reise inn og slappe av og fiske etc.

Jeg skrev en litt sur melding til han nettopp...klarte ikke og dy meg...

Hva synes dere?????

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille jenta mi
Skrevet

ps: er ikke langt å reise. tar 1 time med hurtigbåt.

Skrevet

Vel, jeg skjønner godt at han ikke har mye lyst å reise fredagskvelden, male lørdagen for så å sitte i 1 time hjem igjen med båt og deretter gå ut?

Blir jo kake han da... hehe...

Kan ikke du reise over å male istedet?

Skrevet

hvorfor må det males akkurat denne dagen? Gjør vel ikke no om han venter en dag? La ham gå og kose seg! Kanskje du selv kan hjelpe til å male i steden for ham? :-)

Skrevet

Pleier stort sett å holde med damene, men her er jeg faktisk litt på din samboer sitt lag. Tror jeg hadde synes det var litt stress etter en lang arbeidsuke, reise ut jobbe og så tilbake og ut på fest... Da blir det lite avslapping i helgen gitt... Ser forøvrig poenget ditt, men er nok kanskje litt lat av meg:)

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Ja det skjønner jeg. Men synes han burde alyse med jobben jeg da...men kansje jeg tar for mye på vei her?

Jeg kan ikke reise å male..hvem skal passe 1åringen vår da...hun har stukket av på hytta hun:-)

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg.

Skrevet

Kan de ikke vente til neste helg da??Saa kan dere begge evt reise ut aa hjelpe til? Som du sier selv, saa hadde han jo allerede laget andre planer og det burde jo din mor og samboer respektere. Sikkert ikke kjekt for han aa jobbe masse paa den dagen han skal ut, for saa aa vaere sliten og slikt..?

Synes du kan la samboer faa dra ut paa byen og kose seg uten at du eller din mor skal gi han daarlig samvittighet jeg da..

Skrevet

ærlig talt, han har lagt planer som er avklart med deg på forhånd ! Respekter det ! Han kan vel hjelpe til på hytta en annen helg ? Er vel ikke slaven til deg og din famile fordi om dere bor sammen og har barn ????

Blir matt jeg !

Skrevet

Det er faktisk torsdag i dag... Synes din mor kunne planlagt dette litt før. Nå har mannen din planer for helgen så da får dere male en annen gang!!!

Skrevet

Synes ikke han burde avlyse med jobben. En avtale er en avtale. Denne må du nok svelge, lille venn...

Skrevet

Skjønner egentlig samboeren din jeg. Ikke ofte han er ute og det blir slitsomt å male lørdagen og gå på byen etterpå. Har han hjulpet andre ganger med hytten? Har hatt alltid sagt ja? Blir han spurt ofte? Kommer han til å hjelpe til senere? Kommer jo litt an på....

Skrevet

Er ikke enig i at han boer avlyse. Du sier jo selv at han er sjeldent ute og at du unner han det? Saa hvorfor motsi deg selv og saa gi ham daarlig samvittighet for at han koser seg?

Skrevet

Holder med samboeren din.

Skrevet

Holder med mannen din og synes nok du burde ringe å be om unskyldning for den sure meldingen du sendte ham...

Skrevet

1 åringen kan kose seg hjemme med pappa'en mens du maler da :)

Så kan du reise fredagen og komme hjem lørdagen.

Skrevet

Holder også med samboeren din. Han er sjelden ute, hadde avklart planene sine med deg på forhånd, og han er ikke forpliktet til å hjelpe din familie, særlig ikke på så kort varsel.. passer det ikke så passer det ikke. Syns din mors plan hørtes ut som ganske mye pes - en time med hurtigbåt er ikke akkurat en svipptur, spør du meg....

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Det ordnet seg nå:-)

Foreldrene hans kommer hit på søndag så da ville han være oppegående (de bor i en annen by og er sjelden på besøk), så da går han ikke ut sa han.

Så da reiser han inn på hytta i morgen, og kommer hjem på lørdagskvelden slik at han er hjemme på søndagen når de kommer.

Ja, jeg blir fort irritert..skal innrømme det. Men det ordnet seg jo uten at jeg trengte si noe mer.

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Han han har vært der og hjulpet før ja.

Sier alltid ja om han kan, han er snill sånn:-)

Skrevet

Enig med samboeren din. Og du har INGEN grunn til å være sur på ham. Be ham om unnskyldning for den meldingen du nettopp sendte ham da du ikke hadde noe grunnlag for å sende den.

Skrevet

Synes kanskje du skal be om unskyldning for den sure meldingen uansett jeg da, selv om det ordnet seg for deg.

Skrevet

Vet du - jeg synes oppriktig synd på samboeren din !! Etter den oppføselen der burde du be om unskyldning og gå litt i deg selv på hva du egentlig forventer av ham.. ...

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Har sagt unskyld nå nettopp... jeg sa han bare kunne gå ut alikevel....

Men nå ville han ikke ombestemme seg mer..

Skrevet

Hvorfor kan det ikke males en annen gang? Må si at jeg holder med din samboer, hadde også syntes det hadde vært pes. Byturen ble planlagt først :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...