Gå til innhold

Roper pent på Verjarl - fødeklar :)


CB-BabyBoy

Anbefalte innlegg

Tenkte det var bedre å svare her jeg, er ikke sikkert du så det inne i den tråden :)

 

Vil ikke JM gi deg aku før tiden altså? For min sa at om jeg ville prøve, så var det fra uke 35. Men de setter ikke de som virkelig kan sette i gang fødsel før du er innenfor de ukene hvor man kan føde, er vel fra uke 37. Men min jm hadde ikke sjans til å sette noe, man må gå privat - de har så mye å gjøre der. Kan hende det er noe annerledes om man går over tiden da.

 

Jeg har også skikkelig nåleangst, det er derfor jeg søkte abc faktisk. Tanken på den epiduralnåla skremmer meg mer enn noe annet. Har vært borti aku før og det er veldig avhengig av den som setter. Jeg har vært veldig nøye med å si fra om skrekken min også.

 

Jeg testet det på balderklinikken, hun var veldig koselig hun jordmoren som satte, men jeg klarer ikke slappe av. Blir så veldig oppmerksom på at det er nåler overalt.

 

Vi får krysse alt for at vi får komme på abc, jeg vil absolutt ikke på vanlig føden altså, ikke etter å ha sett de rommene der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hun sa så at jeg ikke fikk akkupunktur før termindato...Jeg vet ikke hvorfor jeg...jeg spurte egentlig ikke heller,da det ikke er så farlig for min del igrunnen...De kan no ha de der nålene for seg selv,hehe...

 

Jeg også søkte mye pga nåleangst og at jeg ikke liker det "stresset" jeg føler på sykehuset..er så masse folk og mye styr der synes jeg..Får helt "hetta" jo..

Men uansett er det jo fint at om vi likevel må på føden,så får vi jo komme bort igjen til dem etterpå da:) Det er jo en hyggelig tanke:)

 

Men hva gjorde dere på den samtale kvelden da? hva snakket dere om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtale kveld??? Hehe det har ikke vi hatt for å si det sånn. Hva er det? Eller hva går det ut på er kanskje bedre!

 

Vi er nok ganske like når det gjelder nåler og stresset, føler det akkurat som deg. Så sånn sett synes jeg ABC er helt fantastisk, de er jo så snille og greie. Full respekt for at jeg har den angsten og man blir ikke bare ei mappe i bunken på en måte. Det at vi får komme tilbake er også knallbra, visste faktisk ikke det før hun nevnte det på omvisningen.

 

Ah nå synes jeg junior kan komme her, begynner å bli lei denne kvalmen for å si det sånn. Der har også min JM vært helt fantastisk; snakket mye om det og hjulpet meg der. Det tar jo på rent følelsesmessig, så det er godt å ha noen man kan snakke med som kan tingene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sikkert blandet deg med en annen ang den samtale kvelden.. var en som snakket om at de skulle på det...Og det skulle egentlig vi også gjøre,men siden hun har vært syk,så har det ikke blitt noe av!!

Men forstod det sånn at noen par møtes for å prate litt om baby ting og tang og fødsel og sånn...

 

Jeg er klar til fødsel jeg å...er rimelig lei no:) hadde en del vondter inatt ja,men det gikk over igjen gitt...men,men..det kommer når det kommer vel...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fort gjort å blande :) mannen min har jo vært med til jm og vi har snakket endel der. Er fint for han å se/høre om opplegget til abc.

 

testet bringebærblad te idag, det smakte ikke så godt akkurat hehe. så jeg får se hvor mye jeg orker å drikke av det. setter all min lit til fullmånen :)

 

har endel vondter jeg også, men de er ikke sånne som jeg antar rier kjennes ut. det er mer stikkinger og kramper, men det kan fint være modning da - det er jo mye som skal skje med kroppen fremover. skal til kontroll til uken, så jeg skal spørre da for sikkerhets skyld.

 

håper helgen er bra så langt og at du får en fin dag imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..Plutselig gikk dagene helt fra meg her og det var jo igrunnen deilig..Men glemte å svare deg da..

Ja,min og har vært med på timene til jm og det synes jeg er hyggelig..at han velger å ta del i det..

Var inne på tirsdag til kontroll og skal inn igjen på mandag en tur viss jeg ikke føder før da..Kan jo håpe,hehe..Trodde det skulle skje noe inatt,men neida.....

Slitsomme greier dette her ja!!

 

Hvordan er det med formen din?noen endringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på kontroll idag faktisk og jm sa junior står langt nede, så jeg kunne visst føde når som helst! Hun satte ikke opp ny time til uka, jeg skal ringe på torsdag. Det er tilfeldigvis også fullmånedagen, så håper den virker inn :) Spurte min mor og faktisk ble jeg også født til fullmåne, så tydelig det virker inn på familien!

 

Utenom det så er det vel modning på gang; det er stadige vondter - strekker, rykker - tror jeg har fått med meg det meste på skalaen hehe.

Alle rundt oss er jo i full unntakstilstand, men vi tar det helt rolig (spørs om mannen min er rolig innabords da hehe). Jeg får jo ikke gjort noe fra eller til, så orker ikke tenke for mye på det.

 

Dagene går litt sakte nå da og gleder meg såååå til å få igjen kroppen min altså! Tenk å ha bukser som ikke går opp til bh kanten hahaha :)

 

Håper det skjer noe for deg snart da, hadde jo vært en perfekt valentines gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Ja,gleder meg til å ta på meg "ordentlige" bukser igjen jeg også..det skal bli deilig det:)

Ellers skjer det ikke stort her annet enn at hun driver å lurer meg litt inni der...

Jeg merker jeg er veldig spent no på når ting begynner å skje.....

Du får si fra viss du drar på abc for å føde da:)

Åssen går det hos deg? noen forandringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer i alle fora jeg hehe :)

 

Er det ikke typisk at den dagen jeg drar for å føde så streiker internetten!! Lille Daniel kom 04.02 onsdag 20/2, først via ABC, men når jeg skjønte at dette ville drøye ut i tid, så ble jeg overført på Føde A. Det var etter eget ønske, smertene ble for intense og det varme vannet funket ikke som lindring. Fikk emla plaster på handa for veneflon og 2 på ryggen - merket ingenting til nålene. Er mildt sagt imponert over meg selv ja hehehe. Fra 1 vondten tok det nette 27 timer til han var ute, så jeg var rimelig sliten etterpå.

Nå er vi da hjemme og pusler rundt som en liten familie på 3 - mannen min og jeg er jo helt forelsket i denne nydelige lille tassen.

 

Håper jenta di har kommet nå, ser at det er noen dager siden du også har postet noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...