Bomchicka Wah Wah Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Jeg er ansatt som ekstrahjelp, men jobber mer enn fulltid. Siden i august har jeg jobbet 7 dagersuke og masse overtid. Nå har jeg vært sykemeldt i 1 måned, så hvisker en fugl i mitt øre at jeg ikke får sykepenger fordi jeg bare er ekstrahjelp. Jeg har jo sant nok ikke blitt satt opp på vaktlisten iom at jeg har vært sykemeldt, men har jeg virkerlig ikke rett på sykepenger?
klg,2 boys now:) Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 mener at du har rett på det ja.men ble usikker siden du ikke er satt opp på¨jobbing.
♥allegodetingertre♥ Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Har du kontrakt på hvor mange timer du jobber?
Bomchicka Wah Wah Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2008 Det er jo litt merkelig om jeg ikke skulle ha rett på sykepengene. Det er jo nettopp fordi jeg er sykemeldt at jeg ikke er satt opp på jobbing. Aaargh, nå river jeg av meg håret her hvis det er sant.
Bomchicka Wah Wah Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2008 I kontrakten står det "ved behov"..
♥allegodetingertre♥ Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Hmm... siden du ikke har kontrakt på hvor mange timer du jobber i mnd...bare ved behov.... så er det dessverre slik at du ikke får sykepenger . Hadde du hatt fast times kontrakt ville du får utbetalt penger for de timene du egentlig skulle ha jobbet. Vet det er kjiiipt...(
Karma! Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 joda- du får sykepenger selv om du ikke er fast ansatt eller har kontrakt- hvis du har jobbet 6 av de 10 siste mnd. MEN du får ikke sykepenger de første 16 dagene som vanligvis betales av arb.giver men etter de 16 dagene får du... kommunen hvor jeg jobber sa det samme til meg- og da jeg kontaktet nav ordna de det for det hadde jeg jo rett på!
___ Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Jo det tror jeg du får. Muligens ikke for de første 16 dagene, men etter det er jeg ganske sikker. Ring NAV og spør. Det er de som betaler etter 16 dager uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå