Min *lille* prins*er stor* Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 har nettopp fått meg resept på champix:) må vente til jeg får lønn før jeg kan starte, men lurte på om det er flere som skal prøve å slutte snart, kan jo prøve å oppmuntre hverandre:)
Tomine is my star Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Jeg skal... Har lånt Allen Carr røykeboka. Hva er champix?? Hvordan fungerer de? Pris?
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2008 det er noen tabeletter man skal ta, så skal man slutte en uke etter at man har begynt med de. de er ganske dyre, over 1000 kr. for en behandling. men de skal vist være kjempe effektive! kjenner ei dame på over 60 år, røyka 40 om dagen, og slutta med hjelp av de, så jeg er kjempe optimistisk! må få lønn før jeg kan begynne på de, midten av mnd. så tenkte jeg å slutte 4. mars (bursdagen til elstemann!)
Tomine is my star Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Dette er ikke første gangen jeg prøver...var røykfri i 2 år,så var jeg så jette dum at jeg begynte i mars i fjor....ahhrg!! Gikk på zyban,det funket på meg..men dum som man var... :/ Denne gangen tenkte jeg å prøve den røykeboken..verdt å prøve..åsså er det gratis!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2008 sant nok:) gratis er bra! har prøvd å slutte før men har ikke klart det:( tror kanskje det blir enklere vist jeg betaler masse penger for disse tabelettene, da har jeg på en måte ingen vei til bake:) alle jeg har snakket med har klart og slutte, og det er ingen som har hatt tilbakefall enda! syns det er skremmende å tenke på at jeg ike skal røyke når jeg står opp, eller etter middag:( hvor får jeg kjøpt denne røyke boken?
Tomine is my star Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Det er ikke skremmende....det er en deilig tanke!!!!! Jeg er litt rar..røyker gjør jeg,men hater røyklukt og det som følger med.. Har et sikkelig rituale når jeg har vært ute å røyket..pusse tenner,vaske fingre,bytte klær...you name it.. ) Jeg har lånt boken på biblioteket...Allen Carr,Endelig ikke røyker-for kvinner.. Nå er jeg straks halveis i boken,i løpet av uken blir jeg ferdig...man skal røyke inntil man har lest ut boken... Spennede!! Jeg anbefaler virkelig denne boken,du får deg noen tankevekkere... )
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2008 skal ta meg en tur på bibiloteket da:) leser egentlig ikke bøker, men er jo vært en sjanse! hvor mange røyker du om dagen? ligger på 10-15, ser ikke for meg at jeg skulle skifte kllær så ofte;) men du må jo ha skikkelig rene og friske tenner da!
Tomine is my star Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Jeg ligger på rundt 5-8 om dagen...det er 5-8 for mye... Du har alt å vinne på å lese boka,vil tro at den vil kunne hjelpe deg mye!!!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2008 når har du tenkt å stumpe røyken for godt da? eller har du ikke satt noe dato?
Tomine is my star Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Har ikke satt dato nei..det kommer ann på når jeg har tid og ro å lese ferdig boken.. (Man kan jo drøøøøøye det i det lange,hvis man syns det er skummelt å slutte:) Men jeg satser på at jeg har lest ferdig boken i løpet av uka..da skal jeg være en ikke-røyker fra helgen av..
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. februar 2008 du må hvertfall si fra den dagen du bestemmer deg for å være røykefri! skal komme med skryt og oppmuntring for hver røykfrie time! prøver å dagdrømme så mye som mulig på hva jeg skal bruke de oppsparte pengene på.... man må jo belønne seg vist man klarer det! røyker mannen/samboern din? tror det værste for meg blir å sitte igjen inne mens han går ut å tar seg en røyk....
Tomine is my star Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 Ja..man sparer endel penger på å slutte med det røyketullet!! Bf røyker ikke,han er en av de flinke som aldri har begynt å røyke! En gang på en fest dampet han i vei...da måtte jeg le,det var så teit å se han poffe på sigaretter..men han har heldigvis ikke gått i røykefellen! Skal si i fra når jeg slutter,oppmuntring er bra...
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. februar 2008 hvordan går det med boken og røyke stoppen? skal hente ut resepten i løpet av uken så blir nokl en ikke røyker på meg også snart:)
Tomine is my star Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Lå syk i slutten av forrige uke så jeg fikk ikke lest noe da...men begynner å nærme meg slutten nå,har litt igjen av boken...tror det er avsluttnings ritualet jeg skal begynne på nå... *spent*
Tomine is my star Skrevet 19. februar 2008 #15 Skrevet 19. februar 2008 I går var min siste dag som røyker. Våknet i dag som en lykkelig eks-røyker!!! )
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 20. februar 2008 Så bra! Har det gått fint til nå? Jeg skal hente ut resepten min i morgen, nå er det vel på tide! Men de er ganske dyre, så måtte vente på penger:( Det er ei på jobben min som skal begynne på samme piller, så håper det går enkelere når vi er 2:) Lykke til videre! Håper det går bra:)
Tomine is my star Skrevet 20. februar 2008 #17 Skrevet 20. februar 2008 Så lenge det varte.... :( Tydligvis noe jeg ikke har skjønt i den boka,for man skal på en enkel måte kunne slutte uten å ha ubehag....jeg sprakk i sta..... Må prøve å lese boken en gang til,vil virkelig slutte!!! Hva gjør jeg nå?????Åhhh..så irriterende.. De tablettene...man må til legen for å få resept? Hva sier legen? Hvordan er opplegget med de tablettene?
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 21. februar 2008 Ja du må til legen for å få resept. Legen kommer til å spørre om du har sykiske problemer, det var noe mere, men husker ikke hva. Tabelettene skal man ta i 3 mnd. etter en uke skal man slutte å røyke på dagen. Så synd at du sprakk:( hvor lenge klarte du deg uten røyk?
Tomine is my star Skrevet 21. februar 2008 #19 Skrevet 21. februar 2008 Var bare uten dene ene hele dagen,i går ettermiddag sprakk jeg.... Holdt på å gå på veggen,og det er den velkjente viljestyrke metoden som er mye nevnt i boken...da går det ikke så bra.. Lurer på om jeg skal bestille time hos lege,så at man kunne få kjøpt de tablettene på lillepille.com Tro om det er trygt...? Hva koster de kjøpt på apotek her? Har du hentet ut tablettene?
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 24. februar 2008 Hei:) Nå har jeg hentet ut pillene! tok første i dag og satser på å være røykfri neste søndag. Har fått resept for en 3mnd. periode, men får bare litt og litt om gangen, denne gangen fikk jeg for en 2 ukers periode og betalte 422kr. Når jeg er ferdig med den så kan jeg hente ut mere, eller så kan jeg kaste inn håndkledet, da slipper jeg jo selfølgelig å betale for resten av pillene som jeg ikke har hentet. Nå har jeg blitt enig med sambo om at vist jeg klarer å slutte på disse pillene så skal han også slutte:)
Tomine is my star Skrevet 27. februar 2008 #21 Skrevet 27. februar 2008 Skal man røyke som normalt til den dagen man slutter? Endrer de smaken av røyk? Hvordan går det med deg? Er du veldig motivert til å slutte,mange år har du røyka?
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 28. februar 2008 Ja man skal røyke som normalt til den dagen man skal slutte. Nå har jeg bestemt meg for 4. mars, bursdagen til min elste Jeg føler meg veldig motivert, og gleder meg til jeg er røykfri! Men er litt bekymret for å slutte, tenker på de røykene jeg ikke får f.eks. morgen røyken:( Sammtidig gleder jeg meg til å slippe å tenke på den røyken om morningen:) Begynte å røyke når jeg var 13, det vil vel si halve livet mitt!
Tomine is my star Skrevet 2. mars 2008 #23 Skrevet 2. mars 2008 Krysser fingre for deg..det går nåkk bra skal du se! Hold meg oppdatert... Sitter å vurderer på mitt neste trekk mot røyke stopp planene.. Lurer litt på om jeg skal få de tablettene av legen... Må høre hvordan det går med deg først..
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #24 Skrevet 3. mars 2008 Nå er det bare en dag til jeg skal slutte! Sån som jeg føler i dag, skal det ikke bli noe problem! blir dårlig av å røyke nå, kvalm og svimmel:( Men så tenker jeg at jeg skal jo ikke slutte før i morgen, så har 2 korte røyk i dag. De pillene fungerer nok som de skal, eneste som er kjipt med de er at jeg blir kjempe trøtt:( på søndag fikk jeg sove til kl. 14!!! Ellers så har jeg tatt meg noen blunder under barnetv:)
Tomine is my star Skrevet 4. mars 2008 #25 Skrevet 4. mars 2008 Slike tabletter har vell alltid noen dårlige bivirkninger.... :/ Men i dag er altså dagen av alle dagene for deg.... ) Hvordan føles det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå