Gå til innhold

grøt som klumper seg........:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har brukt småfolk sin 4 mnd grøt mais/hvete grøt. blandes med vann. skulle prøve maisgrøt (nestle) igår med mme, men den klumpet seg så veldig og det likte ikke jenta mi. så da måtte jeg gi opp.

noe råd til at den ikke skal klumpe seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte melkeskummer til å røre grøten ut med vi, fungerte kjempefint! Ingen klumper i grøten :-)

Hvis du ikke har melkeskummer i hus, så vet jeg at de selger slike billig på rema1000, men sikkert andre steder også!

Lykke til!

Skrevet

Ja, kjempeirriterende det der! Men hvis du blander mme-pulveret og grøtpulveret først og så har i vannet, klumper det seg mindre fant jeg ut :)

Skrevet

Leste et av disse mammabladene og der var det en som anbefalte melkeskummeren til Ikea - koster visst bare 9 kroner! Hørtes smart ut.

Skrevet

oki. får prøve det. jeg var på rema1000 idag for å kjøpe småfolk sin grøt igjen og heller kaste maisgrøten,men de hadde ikke flere igjen.typisk. så vi får nok bare tvinge oss gjennom pakken og heller holde oss til småfolk sin hehe. kanskje prøvd med fruktpure eller sviske for å få bort litt av den ekle konsistensen med klumpene?

Skrevet

Høres kjent ut ja, men jeg fant ut at hvis man tar den veske mengden man skal ha i en bolle også heller i pulveret litt og litt mens man rører klumper det seg mindre av en eller annen grunn enn hvis man heller vesken i pulveret!

Skrevet

ha det i en boks eller noe med lokk og riste det i stede for å røre!!da blir det ingen klumper:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...