Gå til innhold

Noen lærere her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hva slags ordning har dere for ekstra lønn dersom dere må dekke opp timer for andre? Jeg har en samboer som underviser i ungdomsskolen, og jeg synes det virker som han går på slavekontrakt... Siden midten av november har det vært tre lærere for lite på hans trinn, de to som er igjen har vært tvunget til å gå alle timene som elevene har, dvs. at de ikke har hatt en eneste time til planlegging i skoletiden siden midten av november, og de får ikke en krone ekstra, fordi det står i kontrakten deres at de har fast arbeidstid og kan bli bedt om å gå ekstra innenfor den tiden de uansett er på skolen.

 

Jeg synes det høres helt merkelig ut, og er drittlei av å få hjem en utslitt mann som så vidt har tid å spise før han setter seg ned med arbeid igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er jo bare piss! Selv om lærere har bundet arbeidstid, er det fremdeles LOVER og regler for hvor mange undervisningstimer en lærer skal ha. Siden mannen din jobber i ungdomsskolen skal han sikkert ha max 22-23 undervisningstimer i uka. Alt utover det skal han ha vikarlærerlønn for!

 

Dette høres jo helt meningsløst ut... Og slitsomt ja.... Har vært i situasjonen selv, men da fikk jeg i allefall betalt!

Skrevet

hørtes rart ut....

jeg tar gjerne ekstratimer ved sykdom nå og da,men det tar jeg igjen i avspasering..jeg underviser 25 timer pr uke. Burde jo vært satt inn vikar...

Skrevet

http://www.utdanningsforbundet.no/upload/Pdf-filer/Lønn%20og%20arbeidsvilkår/KS/B_5_2006_SkoleII.pdf

 

Kanskje du finner noe her?

 

Hos oss er regelen slik at man kan omdisponeres til andre timer e.l. med 2 ukers varsel i forkant. I praksis er vi ikke rigide når det kommer til dette. Det er helt greit å ta en vikartime i stedet for en "egen" time, hvis klassen "min" skal på tur...

 

Når det gjelder det du snakker om, synes jeg det høres helt hårreisende ut. Han må be om å få se det svart på hvitt hvor det står, snakke med forbundet - sette spørsmålstegn ved dette.

 

Vi får betalt for vikartimer (alternativt avspasering), jeg er helt sikker på at det er det som er det "normale". Kan ikke se for meg at kommunen vår ville betalt ut vikarlønn hvis ikke... Ikke akkurat flust med penger her.

Skrevet

Hihi..

Sånn er det å være lærer. Det forventes at man skal gjøre masse uten å få betalt for det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...