Thunderstruck Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Har aldri hørt om det jeg..Ikke fant jeg det på butikken heller..Tenkte og lage en svin-og brokkoli grateng..Og må ha denne sausen.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Hm, vi bruker toro sin bretagnesaus vi. Vet egentlig ikke om jeg har sett den av noen andre produsenter. Vet dessverre ikke hvordan du lager den uten toro hehe
La Perla Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Lønner seg å kunne fransk (si fra hvis jeg skal oversette) : Recette Sauce Bretonne : 4 ou 5 gros Oignons 1 verre de bouillon (ou concentré), thym et laurier, sel, poivre, Citron crème fraîche. Coupez les Oignons en gros tronçons. Hachez-les ensuite grossièrement et faites-les frire légèrement dans du beurre. Mouillez ensuite avec le bouillon et ajoutez thym et laurier. Laissez cuire à petit feu pendant une bonne vingtaine de minutes. Passez au tamis. Assaisonnez. Mettez la purée obtenue dans une cocotte et, sur feu doux, incorporez la crème fraîche.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Har bare prøvd posevarianten. Heter Bretagne Kyllingsaus med paprika og hvitløk...eller noe sånt. Fra toro.
La Perla Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 OK 4 eller 5 store løk 1 glass buljong timian laurbærblad salt pepper Crème fraiche sitron Skjær løken i stode biter - hakk den grovt og stek lett i smør. Hell i buljongen og tilsett timian og laurbærblad. Da det koke på svak varme i vel 20 minutter. Hell det gjennom en sil. Smak til med salt og pepper. Hell blandingen i en gryte, sett på svak varme og bland inn crème fraichen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå