Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 "Alle" skal ha dobbeltnavn på babyen, hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Her blir det dobbeltnavn.Fordi i famlien er det kun dobbelt navn. Mamma har , pappa har, søster har, og halvbror og halvsøster har. jeg har , gubben har. Og jeg har alltid takket gud for at jeg kunne velge når jeg blei eldre om hvilket navn jeg ville bruke:) veit ikke hva jeg skulle gjort uten:) Så her kommer det ei jente med dobbeltnavn også
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Jeg synes navnet får et mer personlig preg med dobbeltnavn, og det gjør det mer spesielt! Begge våre barn har skal ha dobbelnavn.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Ikke vi. Alle mine søsken, jeg og faren til ungene har dobbeltnavn...men de brukes jo ALDRI.Så vår datter har det ikke og ikke får nestemann det heller.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Nope... Har ikke helt sansen for det. Hvis man velger dobbeltnavn, så mener jeg at man bør bruke begge navnene, ellers ser jeg ikke vitsen. Beklager...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Enig med Lompa75, men synes uansett at det er best med ett navn. jeg har dobbelt navn selv og to etternavn, og det er så tydelig hvem av foreldrene mine som har valgt hvilket. så for meg har dobbeltnavn blitt et tegn på at foreldrene ikke klarer å bli enig, og det er ikke akkurat så koselig. Alle andre jeg kjenner som har dobbeltnavn har (sikkert tilfeldig, men uansett) skilte foreldre.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Vi blir nok aldri å gi dobbelnavn til våre barn, har aldri hatt sansen for det!
Nybakt_mamma=) Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 ikke jeg heller.. enig med anonym over.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Har altid likt dobbeltnavn, jeg har et kort 4 bokstavers navn. Men har dobbelt etternavn, så enkli glad jeg ikke har dobbelnavn... Men sambo har dobbel fornavn, dog kun et etternavn. Barna våre vil få ett fornavn og to etternavn.
lille sprelle Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 har dobbeltnavn selv, men det blir enkeltnavn på snuppa.
Vårunge08 Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Jeg må dessverre sluke kameler når det gjelder navn på mine barn. Alle i min samboers familie, inkludert hans 2 barn fra tidligere ekteskap har dobbeltnavn. Hans 2 barn har også bindestrek-navn. (Og ja, han har 2 navn og har skilte foreldre, men tror ikke det øker sjangsen for skilsmisse... ;o) ) I min familie har vi enkeltnavn. For å slippe bindestreket (synes det er litt harry jeg) ble det et kompromiss med 2 navn UTEN bindestrek på vår datter. Bruker begge navnene foreløpig, men hun kan velge et av de om hun ønsker etterhvert. Er fornøyd med navnet vi valgte på datteren vår, men sliter med å komme på fine dobbeltnavn til nestemann, ihvertfall hvis det blir gutt..
Brummeline3barnsmor Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 her blir d dobbelnavn siden hele slekta har d...
mtm0873 Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Hei hei. Er egentlig ikke noe fan av dobbelt navn. Ingen av de 2 første ungene har det heller ikke mannen min eller jeg, men gutten som ventes nå får det mest sansynlig. Kun fordi broren til mannen min døde for et år siden og mannen min har lyst til å ha med det navnet. Mest for symbolikkens skyld:-). Ikke sikkert det blir brukt men da kan jo evt ungen velge å bruke det senere selv. Dette høres kanskje dumt ut men vanskelig å styre følelsene rundt dette:-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 Her har vi ikke bestemt navnet ennå, men har 4 alternativer hvorav 2 er dobbeltnavn. Dette fordi navnene passer fint sammen, i tillegg til at mellomnavnet er et navn som har gått i slekten i mange generasjoner. Synes egentlig det er ett fett om barnet får et enkeltnavn eller et dobbeltnavn så lenge navnene passer sammen. Og hvorfor skal noen andre bry seg om det?
♥gullegull08♥ Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 Syns mange dobbelt navn er fine og fancy, selv om det også er mange rare varianter. Jeg har dobbeltnavn selv, og forbinder det med KJEFT!!! Familien og foreldrene mine brukte kun fornavnet mitt til vanlig men når jeg hadde gjort noe galt så kom begge navnene, med ekstra trykk Så er litt usikker om barnet vårt får et dobbelt navn, da skal det ihvertfalll brukes til vanlig også men det spørs helt også på om hun skal få begges etternavn,(har skjeldne etternavn begge to), og fire navn blir kanskje i meste laget.. lykke til i navnehavet, er ikke enkelt dette her. Jeg håper bare på at det kommer et navn dalende når vi ser henne for første gang;) hadde vært så greit
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #18 Skrevet 7. februar 2008 Ja, det er noe med dette at dobbeltnavn ofte blir brukt i kjeftsammenheng! Husker min foreldre sa hele navnet mitt med etternavn når de sa til meg! Det er jo litt dumt egentlig.. Synes det er litt "jålete" med to navn, når man ikke får brukt de. Greit med de man bruker! Det er jo litt sånn, hva er vitsen?? Å bare ha det på papiret? En person, et navn!
ma-85 Skrevet 8. februar 2008 #19 Skrevet 8. februar 2008 Synes også det er litt "jålete"... Helt greit hvis man bruker begge, men å ha to lange navn "bare for å ha det", blir for dumt synes jeg. Ungen vår får et fornavn og et etternavn. Synes det er det enkelste og peneste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå