Gå til innhold

Flere som har baby på rundt 5 mnd som......

Anbefalte innlegg

Skrevet

fremdeles hater å ligge på magen?

Gutten min blir bare illsint når jeg legger ham på magen. Alle forteller jo hvor viktig det ar at de blir lagt på magen helt fra starten, og det har jeg gjort. Men han hater det fremdeles! Blir bar illsint og skriker! :o( Han prøver liksom ikke å gjøre noe heller, bare ligger der og kaver og blir knallrød i ansiktet. Han løfter hodet fint og er sterk i nakken og ryggen, så det er ikke noe gale der.

Men han skulle vel likt bedre å ligge på magen etterhvert? og rulle seg rundt på ryggen ol.

Ser jo ikke for meg at han skal beg.å åle seg eller noe, så lenge han bare vil ligge på ryggen...!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter var også sånn helt til hun begynte å rukke rundt selv. :-p

Men ble veldig fort sint så måtte snu henne over hele tiden, men da hun endelig klarte å rulle tilbake også, da ble alt så mye gøyere.. nå ligger hun lenge på magen i strekk, og snur seg når hun er lei.... men begynner gråte hvis hun er veldig lei da.. men det er sjeldent :-D

hun begynte å rukke begge veier når hun var ca 5mnd å 1 uke

Skrevet

Lillevenn har akkurat blitt litt mer glad i å ligge på magen(hun er 5 1/2 mnd) Hun kaver endel og ligger mye i fallskjerm-stilling men har begynt å støtte seg fint på armene nå.

Hadde en låsning i ryggen som gjorde henne litt ubekvem med mageleie, men har vært til behandling hos manuellterapeut..

Ruller fortsatt ikke fra rygg til mage el omvendt men vi øver og øver ;)

Skrevet

Godt å høre at det ikke er helt unormalt da. Var en dag da han var rundt 4 mnd.han rullet fra mage til rygg et par ganger, men det ble med de to tre gangene den dagen.. har ikke gjort det siden.. :o(

Jeg får vel bare fortsette å legge ham på magen selv om han blir sint (det er jo ikke noe gøy da..), så får jeg håpe han trives bedre og bedre på magen etterhvert.

"lamsen&lillevenn;)" Hvordan fant dere ut at hun haddde en låsning i ryggen?

Skrevet

vi fant det ut på sånn felles fysioterapi time m barsel gruppa..tror det var 4mnd kontroll(men vesla var da bare 3mnd)-

fysioterapeuten gikk gjennom alle de små og gjode forskjellige øvelser med de og hun henviste oss da til en manuellterapeut..men du trenger ikke henvisning da..bare å ringe for en time til sjekk hvis du vil(er gratis opp til 12år)

Skrevet

Gutten min liker heller ikke å ligge på magen.. han blir 5mnd om halvannen uke... men problemet er at han snur seg fra rygg til mage heeeeeeeeeeele tiden.. men klarer ikke snu seg tilbake igjen.. så vi må snu han over hele tiden.. slitsomt.. gleder meg til han klarer å snu seg fra mage til rygg selv..

Skrevet

ok. ja, vi skulle egentlig ha besøk av en fysioterapeut forige gang med barselgruppen, men det ble visst ikke noe av likevel (gruppen ble avlyst så mangen ganger,ny helsesøster osv.) :o( Men kanskje jeg skulle ringt og hørt selv ja. Vet jo aldri, kjekt å få en sjekk på ham da! ;o)

Skrevet

ingrid-og-gullet

Hehe litt spesielt da. De fleste snur seg vel fra mage til rygg først, og så fra rygg til mage...

Sikkert litt plagsomt å måtte drive å snu hamhele tiden ja.

Min kommer seg bare fra ryggen og opp på siden forløbig.Ellers ligger han på ryggen å spinner rundt i ring på leketeppet! hehe

Skrevet

ja gjør det!vi trengte bare to behandlinger..og merka godt forskjell på bøyeligheten i ryggen hennes...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...