Gjest Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Ja og nei.... Har brukt halve dagen på et overfyllt rikshospital, med venting og venting... Da jeg endelig kom inn til lege, fikk vi estimert gutten vår til å være rundt 3.8 - 3.9 kilo, nå en uke før termin. Han er i godt hold, med andre ord. Legen så over papirene mine, og skvatt litt av brevet fra fastlegen min. Hun spurte og grov om alle tenkelige forhold rundt svangerskapet, og kom fram til at det var lurt å tenke på igangsetting. YES, tenkte jeg da! Hun undersøkte også livmorhalsen, som nå er livmoråpning på 3 cm, og helt moden. Røsket og dro i den, så brillene mine ble helt doggete av svetten min. Ikke det mest behagelige jeg vet, nei! Dama forsvant så for å sjekke hvordan det så ut på timeplanen den nærmeste tiden. Kom tilbake med den beskjeden jeg egentlig forventet, det er kaos med igangsettinger fram til helgen... Og det er sånne akutte. Har ikke mye å stille opp mot når det er akutt. Så da er jeg hjemme igjen, MEN: på papirene og i journalen min står det nå at MANDAG KL 09.00 skal jeg troppe opp med bag, mann og bladet Gravid sine journalister, så kjører de full pakke da! Tar vannet og setter drypp osv. Så til alle sammen: Lille Balder blir født førstkommende mandag, og vi GLEDER OSS vanvittig til å få lillegutten vår!! Dere andre februarmammaer i Oslo, dere får kose dere på treff på mandag (dersom dere ikke føder eller har født), og spis litt gulrotkake for meg! Og ta gjerne en kakao med krem også! Henger sikkert litt her inne til over helgen for å se hvem som føder osv. YIPPI!!
Gjest mphs Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Så bra at du har fått en dato og ett klokkeslett. Men det kan jo hende at det skjer noe før siden du ble strippet nå.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Kan hende... Legen tok skikkelig i, og ettersom jeg allerede har 3 cm og er moden, håper jeg det har skikkelig effekt. Har ikke kjent noen forskjell etter at jeg kom hjem, men det kan jo skje utover dagen. Uansett ikke lenge til mandag. )
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Så bra at du har fått datoen ) Blir spennende, du må ha lykke til )
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Wow, skal du ha med bladet Gravid også ja.. Det ser gøy ut å få tatt slike proffe bilder av fødselen, men jeg tror nok jeg personlig vil ha det litt mer privat.. Skal sørge for å få tatt noen bilder selv da, men det blir jo ikke like bra som det der selvsagt.. Lykke til da!!
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 He he, blir litt spes å ha dem med. Men vi får ca 150 proffe bilder (sikkert ikke alle vi vil ønske å ha i fremtiden), og det er jo en fin ting. Gruer meg litt, men tror ikke jeg kommer til å ense at de er med. Tidligere har jeg hatt MER enn nok med meg selv )
Kakebakesøte Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Nå har du en dato og forholde deg til, godt de tok deg på alvor nå da. Synes selvsagt de kunne gjort noe før, for å gå og vente til over helgen er jo lenge sett i en gravid kvinnes øyne. Lykke lykke til hvertfall. Men hvem vet, kanskje gullgutten din vil ut av seg selv før mandag - ingenting er vel bedre enn det!
Gjest Lenchen *fødeklar* Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Så heldig du er. Føder på termindatoen min du da, så jeg skal prøve å få ut snuppa mi til mandag jeg også, hehe
Tassen79 Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Så spennede da! Leit at det ikke skjedde i dag, men som du selv sier, nå har du en dato å forholde deg til. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Kan jeg spørre hvorfor du blir satt i gang? Har selv vært på riksen i dag, og ja det var overfyllt.Hehe
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 He he, kanskje jeg så deg der??? Blir satt igang pga svangerskapsdiabetes og stort barn. Har tidligere født barn opp mot 5 kilo, og det vil de unngå denne gangen ).
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Hehe, ja det er mulig :-) Ok, jeg skal også tilbake på mandag men det er for å sjekke urin og blodtrykk igjen. Har litt høyt blodtrykk. Jeg er 4 dager over nå, kunne ønske de sjekket om jeg var moden men neida.
lille sprelle Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Lykke til! Jeg har fått beskjed om at jeg garantert ikke skal føde over termin pga blodpropp.... men det er leeeeenge til.... (78 dager) (var noen som spurte om hvorfor man blir satt i gang, regner med at det også er noe som kan skje med meg om det ikke blir noen annen løsning - skal snakke med sykehuset om det på neste ul.)
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Kanskje du også føder på mandag??? Ville jo vært artig med flere bim-ere der samtidig!
nøffemamma Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 Lykke til på mandag!!!!!!!! Du blir nok tema på mandag da ja:o) Synes alle føder nå jeg og er redd jeg blir sittende der alene........Veronica hadde fått en kjempeskjønn sønn 29 jan, og silje t fikk sin lillegutt igår morges...... Det tynnes i rekkene...Men det er jo så stas!!!! Gulrotkake skal bli!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 Ringte til riksen for å få svar på prøvene istad, og vet du hva, det var helt kaos der enda... Hun ba meg ringe tilbake senere for de hadde så mange fødsler der. Dumt å føde nå da egentlig. Hadde vært koselig og vært der samtidig ja,
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 7. februar 2008 #17 Skrevet 7. februar 2008 Lykke til da ) Skal også henge litt her i helgen, så får jeg følge med på om du kanskje føder før, siden du ble strippa tidligere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå