Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Jeg går på et studie der det er mulighet for utelandspraksis,noe jeg ønsker sååå mye!! så jeg har veldig lyst å sjekke opp mulighetene til å dra til Sør Afrika og ha praksis der og ha med datteren min som da er 2 år. Praksistiden er 5 måneder. Men jeg blir litt usikker og,det er jo langt og lenge å være borte for jenta mi,da med veldig stor tanke på bf(har ikke mulighet til å reise hjem i praksistiden),og med tanke på hvordan hun vil reagere på å bo i en så fjern kultur så lenge.Tror dere dette er en reell mulighet?Er det noen som kjenner noen som har gjort det?? Ønsker mange meninger om dette,må si at bf har allerede sagt at det er i orden for ham.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 hmm vet egentlig ikke hva jeg skal mene om dette...i og med at jeg har aldri prøvd noe slikt selv... Drar du sammen med andre du kjenner? Hvem skal ta seg av dattera di der mens du er i praksis. Slike ting hadde jo betydd mye for meg- og det er klart det er ganske vesentlig for å kunne mene noe om det . Men er det et sted der det er bra med hjelp..bra med evt sykehus slike ting ( har selv en unge som har vert mye syk så tenker på det...) Det viktigste er jo at du er trygg på situasjonen og at barnefar er enig i at det er greit.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Takk for svar. Ja jeg vet det er veldig mye jeg må finne utav,i hovedsak kommer datteren min til å være med meg hele tiden.Praksisplassen er i Cape Town. Jeg skal ha møte med læreren min i morgen og regner med at jeg får veldig mye informasjon da. Selvfølgelig er sikkerheten i forhold til det å ha med datteren min det aller viktiste.Jeg drar også sammen med 3 venner,så vi er jo ikke alene.
winneboo Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Jeg hadde da dratt I og med du ikke blir helt alene å det er greit for barnefar. Misunner deg, kunne tenkt meg noe sånt selv.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Vel..Jeg synes det høres flott ut, kjempe morro ut! Men har litt ting til deg som du kanskje bør tenke gjennom: - Å være student kan jo være hardt! Hvordan tror du det vil bli i hele 5 måneder i Afrika nesten uten avlastning? - De 3 vennene dine..Regner med dem er barnløse? Er du så sikker på at dem ønsker å ha med en 2 åring? Er planen at hun skal bo sammen med alle dere 4? Dem vet jo ikke hva det vil si å bo med en 2 åring.. - Barnefaren...Hun kommer nok til å huske han igjen når dere kommer hjem igjen..Men han kan virke fremmed for henne. Har hun et godt forhold til pappaen sin, ville jeg aldri ha gjort det. Men er han av typen pappa som ikke "bryr seg" så masse, har det jo liten betydning. Jeg synes det er rart at HAN vil være 5 mnd vekke fra henne. Mitt barns far hadde aldri gått med på noe slikt bare for meg og min opplevelsestrang. Min konklusjon: Jeg synes det høres ut som en veldig kjekk plan, men en noe urealistisk og kanskje litt egoistisk plan..Ett ærlig og særiøst svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå