Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Og hvor lenge skal det gå mellom hver paracet hvis tempen fortsatt holder seg over febergrensen? PS: han er nesten som "vanlig". leker, smiler og spiser godt + har våte bleier. Men er varm og litt sutrete. Skulle bare sjekke siden han var litt varm og ble overrasket da tempen viste 38,9!! Hilsen førstegangs
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Det sies at febernedsettende kan gis over 39,5 C. Du kan nok gi hver 4.time iallefall:o)
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Barnelegen vår har sagt ved 38,5 grader.
"husmor"med lille Nora Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 eg har fått beskjed om å gi vis hun har 38,5.
nikita_og verdens2nydeligste Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Hei, du kan nok gi den fra 38,5. Vurder ut fra hvordan babyen har det. Noen ganger gir man jo paracet pga smerter også..Feks ved tenner.. På pakken står det at man kan gi det 3 ganger døgnet. Så da bør det jo gå litt mellom hver gang. Men om tempen ikke går ned og barnet er slappt kan du jo ringe lege og spørre om hvor ofte/hvor mye du kan gi før en lege bør se til han.. da kan det hende de bare ber deg gi mer paracet og se det an. Min eldste hadde rundt 39-39,5 i feber når han var ca et år, slapp og bare sov. Paracet virket ikke, så etter å ha gitt 2 ganger på kort tid ringte jeg legevakten og spurte om de burde se til han før jeg bare fortsatte å gi. Da hadde han ørebetennelse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå