Gå til innhold

noen som har peil på blodprosent, please hjelp!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tatt blodprøver av poden som har vært ekstermt mye syk i vinter med hals og ørebetennelser. skal fjerne mandler, ploypper og legge inn dreni ørene, men måtte sjekke at alt var greit med blodet først. har ikke legetime på lenge, men har fått svar på prøven over telefon fra sekretæren. poden hadde greit hemoglobin, litt for mye hvite blodlegemer (men hadde halsbetennelse og feber da prøven ble tatt-har det noe og si???) og serum på 2 (skulle visst ligge over 15 sa de!!) Hjelpe meg, nå er jeg redd det ikke blir noe operasjon hvos verdiene var så lave????noen med peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert jeg som missforstår nå men mener du og si at han har blodprosent på 2 =/ ?

Skrevet

Lurte også litt på det, blodprosent på 2??? Da er det jo utrolig hvis han i det hele tatt klarer å stå på beina.

Skrevet

Nei, det er ikke blodprosenten, Hb ho mener.. for den er grei.. litt usikker på hva du mener

Skrevet

jeg skjønner ikke hva serum er for noe...serum har med jern i blodet å gjøre tror jeg. den var på 2. hemoglobin var normalt...hmmmm

Skrevet

hadde man hatt en blodprosent på to så hadde man nok ikke levd.. for å si det sånn..

men du skriver at serum er lavt.. men du må ha fått et ord til.. for serum betyr bare at det er prøver fra blod.. f.eks. serum folat.. betyr folatmengde målt i blodet..

Skrevet

Jern-lager da? Det har jo noe med jern i blodet og gjøre? Ønskelig jern-lager bør vell ligge over 19 har jeg hørt 2 så har man temmelige tomme jernlager. Jeg selv hadde 5 i slutten av svangerskapet

Skrevet

dytt dytt. serum ferratin tror jeg det heter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...