Gå til innhold

Kan jeg variere med grøttypene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bytte litt på å gi maisgrøt og havregrøt? Han blir så fort lei, liker variasjon. Vil nesten ikke ha maisgrøt lenger, kan jeg gi havregrøt noen dager istede da? bytte litt på det...

Vet han tåler havregrøt også, han har fått det før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er over 6 mnd er det ikke noe problem å bruke grøt som skal blandes med vann..

(før 6 mnd skal de kun ha de typene som blandes med mm eller mme pga at de ikke skal ha gluten)

og det er ikke noe problem å bruke flere typer grøt...

Skrevet

HI

Han er bare 5 mnd.

Hvorfor skal de ikke ha gluten egentlig? Jeg vet jo at han tåler det...

(var ikke klar over dette med gluten, så han fikk havregrøt først)

Skrevet

Har aldri hört om at de IKKE skal ha gröt som blandes med vann för de er 6 mndr??

Jeg har gitt maisgröt og havregröt som blandes med vann fra 4 mndr...

Og til HI, du kan variere, vi vekslet mellom de typene :)

Skrevet

Helsesøster har sagt dette til oss + at det står i den brosjyren vi fikk på helsestasjonen som er utgitt av sosial og helsedirektoratet som heter "mat for spebarn"

Har også lest mange steder på nettet når jeg har søkt litt rundt ang babymat og grøt og slikt at man ikke skal gi grøt med gluten i de første 6 mnd.

Men det er mange sorter grøt som ikke skal blandes med vann så det skal nok ikke være noe problem..

Skrevet

HI

ok. Får heller kjøpe en annen grøt som skal blandes med mme da. Og som er uten gluten... Men lurer fremdeles på hvorfor de ikke skal ha gluten før 6 mnd....!??

Skrevet

viss babyer får gluten før de er 6 mnd, er det større sjangs for å utvikle søliaki..tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...