☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hvor mye gjør dere ut av dåpen? Vi skal ha 35 gjester og koldtbord med kaffe og kaker etterpå. Tenker at det er litt sånn som en konfirmasjon, det blir jo bare gjort en gang og derfor velger ikke vi noe så "enkelt" som snitter. Selv om det sikkert hadde gjort tilg litt lettere da jeg aldri har laget et koldtbord før
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Om det er en søndag, synes jeg det bør være enten middag eller koldtbord. Mens til en lørdagsdåp kan man godt ha snitter. Så, vi gjør som dere, og lager koldtbord.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Hei! Vi hadde barnedåp i helga. Det var 17 gjester.. skulle vært 25 (flere som ikke kunne komme).. derfor valgte vi å holde selskapet hjemme. Vi laget til stort koldtbord og hadde kaffe og kaker etterpå. Det ble selvsagt veldig mye mat igjen.. vanskelig å beregne. Vi hadde bare invitert nærmeste familie (besteforeldre, søsken m/barn og faddere). Det var en veldig vellykket og koselig dag for alle sammen.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2008 Så kjekt! Dere som skal/har laget koldtbord hvor fikk dere tak i sånne plastfat til å legge maten på*? Har lett over alt, men finner ikke
MissBenz Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Vi skal døpe jenta vår om to uker på en lørdag. Skal ha koldtbord, kylling og rundstykker og til kaffen skal vi ha masse kaker og annen dessert.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Heisann =) Vi gjorde det billigst mulig ettersom vi ikke har så veldig god inntekt. Vi døpte lillemann da han var ca 3mnd. Hadde nærmeste slekt. Var ca 15stk med beregnet oss selv. Hadde kaffe, brus,kaker, og rundstykker =) Hadde gjestene hjemme hos oss. Satte opp 3 lang bord og fikk alle sammen i stua. Gikk utrolig fint.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 vi hadde masse glassfat hjemme som vi brukte, så vi slapp å kjøpe inn noe. sjekk ut store bokhandlere som har litt ekstra ting som f.eks lys, servietter og småting til bryllup og dåp.. der får du kanskje tak i slike fat også. ellers så vet jeg at de har slike ting på smart club.. hvis du bor i nærheten av en slik butikk.
eggedosis Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Disse plastfatene kommer med maten når den bestilles. Vet ikke om de selger de på TG. Hør med noen venner som nylig har hatt koldtbord - kanskje de har noe liggende!?
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2008 Ingen smart club her tror jeg. Vet at de kommer med når man bestiller mat, men det må da være noen som selger? Jeg har ikke så mange fat, men har fått låne noen plastfat av farmor
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Du får kjøpt fat og boller på Binders!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Vi hadde nærmeste familie en søndag. Ble 16 stk. Hadde det i stuen, mamma laget elggryte og svigermor bakte kaker. Gikk så fint atte...
shimonie Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 vi skal ha ca 25 gjester. det blir foreldre (våres), besteforeldre og oldeforeldre, tanter, onkler og filletante og filleonkel. usikker på om vi kommer til å be de eldste søskenbarna mine. vi kommer til å enten ha koldtbord eller snitter, btw hva er så galt med snitter?? er ikke spesielt glad i det selv, men er jo veldig kjekt da. blir i tillegg kaker og kaffe da.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Vi også hadde tenkt å ha snitter, selv om det er søndag. Blir 30-40 stk, så middag blir litt dyrt for vår del...Mye anne vi har lyst å bruke de pengene på, som å gjøre det skikkelig fint og pyntet og sånn :-)
oh mother Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 blir ikke store greia her. vi er så få i familien. vi er 10stk så blir en vanlig søndags middag eller koldtbor eller smørbrød her. har ikke bestemt oss enda. skal ikke ha dåp før 18mai. jenta vår har en tante i USA som skal være fadder,så da må vi vente til hun kommer hjem
KristineH79 Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 Vi skal ha dåp til søndag og da kommer d ca 21 stk av familie og nærme venner og vi skal servere snitter! Hva iallverden er galt m å servere snitter i dåp? Trudde all dåp var på søndag og i kirke mens navnefest el lignende ikke er "dåp" og vet ik helt hvordan d foregår...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå