Mc Mum Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Noen som har gode råd?? Hun er 4 uker og begynner å få bleieutslett eller er sår.....Takker for svar:-)
trollmor & trollungene Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Luft huden ofte, samt hyppig bleieskift. Anbefaler deg å prøve Inotyol salve som selges reseptfritt på apoteket.
maisel Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 lillegutt her var veldig sår en stund. jeg dro til apoteket og de anbefalt sebamed stellekrem til å smøre på... har ikke vært rød og sår etter det. anbefaler deg å prøve den i vært fall. koster heller ikke mange kronene.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Støtputesalve blandet mes zinksalve gjør underverker!
Mc Mum Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2008 Tusen takk for gode råd...nå blir det en tur på apoteket:-)
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Det er masse forskjellige råd mot sår stump. Det viktigste tipset mitt er: Tørr hud blir ikke sår! Jeg har kjempegod erfaring med potetmel, har på det i lysken og i rumpesprekken ved hvert bleieskift, og det funker som bare det. Bare å strø på. Du kjenner også at huden blir tørr om du tar på det med hånda. Til natta så har vi på Sebamed baby spesialkrem, forebyggende pga at det blir lenge til neste skift. Det også funker bra, han er aldri sår. Den er uten sink, og jeg syns den virker mildere på huden samtidig som den er en barrierekrem. Er ikke så veldig glad i seige salver. Så om hun ikke har blitt veldig sår, så vil jeg anbefale deg potetmel. Gid det et par dager og se etter bedring. Om det ikke hjelper og huden er veldig sår, så er nok Inotyol fra apoteket den beste. Smør på i tykt lag. Men pass på at huden er ordentlig tørr før du tar på, ellers stenger du fuktigheten inne med salven. Lykke til!
Mc Mum Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2008 Ja potetmel hadde jeg ikke tenkt på.Hun er ikke så veldig sår ennå,men litt rød og prikkete.Tenkte å ta det før det ble ille:-)Tusen takk:-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Lufting, ikke gå våt/ med bæsj lenge, og silulen zinksalve.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Støtter det med potetmel, har på masse også i valkene som gjerne blir litt fuktige etter vask og ofte svett. Antydningene til prikker forsvandt så og si over natta her.
M@mm@ mars07 Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Hei! Ser du har fått mange tips, men må gi mitt jeg og! Jeg anbefaler Aselli sårsalve. Den inneholder tran og har gjort god for stumpen til vesla. Brukte zinksalve før vi og jenta vår er ikke så mye sår som før:) Og med en gang det er antydning til sårhet smører vi en gang å da blir d som regel greit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå