Gå til innhold

Har alle kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser så mye om kynnere her på 3. trimester, men har selv aldri opplevd det. Eller kanskje jeg bare ikke kjenner igjen dem, er jo førstegangs. Men ut fra de forklaringene jeg har lest så har jeg aldri hatt kynnere. er i uke 34. Har alle kynnere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 28 nå. Og har ikke kynnere som de fleste beskriver det. Blir bare plutselig "stappa" men ingen kramper og trekninger osv..

Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

jeg hadde ikke kynnere i mitt første svangerskap. Hvertfall ikke som jeg merket noe til. Denne gangen har jeg massevis.

Skrevet

Er ikke alle som kjenner de like godt, de er forskjellige hos alle... Jeg var å målte med sånn belte på sykehuset for ca en uke siden (husker ikke hva det heter), da sa de at jeg hadde ganske kraftige kynnere, mens jeg selv syns det følte som litt kiling i magen, ikke kraftig i det hele tatt... Positivt for meg kanskje??

Skrevet

jeg hadde masse kynnere i mitt første svangerskap, men denne gangen har det vært ekstremt. har hatt så mye og vonde med nedpress at jordmor tror at de gjør slik at livmorhalsen har begynt å åpne seg.

Skrevet

De sier at du kjenner det hvis du har kynnere...jeg er i uke 37 og har ikke kjent noenting,bare litt vont i magen av og til,men det tror jeg er luft el.... hehe ;)

Skrevet

Jeg har hatt merkbare kynnere siden begynnelsen av 2 trimester, og nå i uke 29 føles det som jeg har kynnere "hele tiden". Det er lite forskjell på om jeg er i aktivitet eller ligger stille, frk Livmor trener visst voldsomt på strammingen sin. Gjør ikke vondt, men noen ganger når jeg går er det litt vanskelig å gå helt oppreist lissom.

Har en temmelig aktiv bebis har jeg fortstått også, så jeg tar det som et godt tegn; aktivitet, liv og fødselstrening ;)

Skrevet

Jeg er førstegangs og har MASSE kynnere. Værst hvis jeg stresser eller går fort, men det kommer og om jeg sitter bare i sofaen. Er 37 uker. Har hatt kynnerene lenge, men husker ikke nøyaktig når de dukket opp. Magen står i allefall skikkelig i spenn. Mannen kaller det trommemage. :)

Skrevet

er i uke 30 og har ikke noen kynnere. Hadde ikke så mye kynnere når jeg gikk med andremann , men med førstemann hadde jeg litt....

Skrevet

Jeg er i uke 32 nå og vet faktisk ikke hvordan en kynner kjennes ut....men regner med jeg finner det fort ut når den dagen kommer...

Skrevet

har hatt kynnere siden uke 24 jeg. har veldig mye nå, er i uke 36 nå

Skrevet

Jeg er førstegangs. Har hatt kynnere i flere uker nå, men ikke vonde. Kjenner bare at magen plutselig blir helt hard og liksom trekker seg sammen.

Har ikke alle kynnere da? Men ikke alle kjenner dem?

Er jo for å "trene opp" livmora..

Skrevet

Jeg har hatt ganske masse kynnere siden uke 24 /25 er nå 32 uker og har det enda

Skrevet

Jeg trodde lenge at det bare var den lille som snudde seg slik at enten hodet eller rumpa stakk ut mot magen. Begynte etterhvert å mistenke at det var kynnere da det begynte å komme hver gang jeg er ute å går. Lå på benken hos jordmor i går, og så magen bli til en liten kul - hvilket jeg syntes så ut som babyen som snudde seg - men i følge jordmor var dette kynner... Så da har jeg faktisk hatt kynnere ganske lenge, - fra ca uke 20 tror jeg :)

Skrevet

alle har kynnere,men ikke alle kan kjenne de.

Skrevet

Alle har nok kynnere, men ikke alle kjenner sine. Jeg gikk lenge rundt og lurte på når de skulle kicke inn, og da måtte jordmor le litt av meg, siden jeg hadde en kynne mens jeg ble undersøkt av henne. Om du kjenner at magen spenner seg/blir hard, selv om det ikke gjør vondt, så er det en kynne.

Skrevet

Man har dem nok, men hos mange blir de kraftigere på slutten. Verken forrige gang eller denne gangen har jeg kjent noe til dem før i uke 34-35. Nå begynner det å bli ubehagelig, det strammer så jeg sliter med å rette meg ut, og får også "tak" i bekkenet det det gjør vondt.... så nå er det ganske plagsomt. Jeg får bare være fornøyd med at jeg har sluppet det før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...