Gå til innhold

Noen som har født i vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og har lysst til å fortelle litt om det?

jeg vurderer det selv,sist brukte jeg badekaret under åpningsfasen

men gikk opp da babyn skulle ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har født i vann, og anbefaler det på det varmeste..

Hvis du går inn på www.veslami.piczo.com så "fødselshistorie", så kan du lese selv..

Med første satt jeg i badekar bare under åpningsfasen jeg også, med nummer to satt jeg der "hele tiden".. Et helvete å komme seg oppi, men det er verdt det! (riene kom i ett)

Og merkelig nok var det utrolig rent oppi der etter hun hadde kommet ut..trodde det kom til å bli skikkelig grisete, men neida! =)

Noe du lurer på, noe konkret?

Skrevet

Hm...dette har jeg lurt litt på åssen er og. Jeg hadde egentlig noen tanker om dette med nr 1, men da ble jeg nok litt overrumplet over hvor vondt alt var, så jeg fikk alt av smertestillende medikamenter underveis, uten å be om noe selv. Jeg orket liksom ikke ta stilling til hvordan eller hva jeg faktisk ville tror jeg!? Denne gangen har jeg på forhånd bestemt meg for at epidural skal jeg i hvertfall IKKE ha (var det vondeste med hele fødselen og virket ikke i det hele tatt, så det gidder jeg ikke å prøve en gang...) og kunne nok kanskje tenke meg å bruke vann/badekar i hvertfall som smertelindring. Evt. også føde oppi der kanskje...hvis man kan det på Kongsvinger da, jeg vet ikke. Får spørre de :o)

Skrevet

Har brukt badekar ved begge fødslene. Førstemann brukte for lang tid så da orket jeg ikke ligge lenger. Andremann var en fantastisk opplevelse. Det gikk jo veldig fort da, tror jeg var på fødestua i maks 45 minutter og da var det utrolig deilig å få slappet av i vannet siden det ble såpass intenst og uten smertestillende. Selve utdrivningen gikk utrolig bra siden jeg klarte å slappe så godt av og fikk godt tak i håndtakene. Anbefales på det sterkeste!!!

Skrevet

Kan man velge selv hvor varmt vannet skal være, eller skal det være bare lunka? Synes varmt vann funker supert som smertestillende ved ryggsmerter/mensen, og er helt sikkert lindrende ved fødsel også. Men for å lindre må vannet være ganske så varmt hos meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...