Gå til innhold

Hva ville dere ha gjort??? Ang sove borte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På lørdag skal vi ut og spise og har tenkt at mamma og pappa skal passe snuppa så lenge! Tenkte at hun kanskje kan sove over også, er 8 mnd nå den 19.

Men så er det det at hun og jeg sover i samme seng, og jeg ammer enda! Ammer henne når henne legger seg( i søvn) og ammer når hun våkner igjen i 23-24 tiden(dette er jo bare tull) og ammer når hun våkner i 06 tiden (ikke alltid hun våkner da..)

Så hun er vant til og ammes da,selv om jeg gjerne vil slutte! Dette med og sove i egen seng har vi tenkt og begynne med til uka,har ikke fått gjort det før pga sambo sin jobb! (hun sov i egen seng de 4 første mnd)

Så spørsmålet er om det blir litt mye for henne og sove hos mamma og pappa når hun er såpass avhengig av meg, ammes om natten og er vant til og sove sammen med meg?

Er jo absolutt ikke sikkert at mamma og pappa får henne til og sove,men det vet vi jo ikke!

Er litt redd det kanskje blir litt mye for henne, plutselig ikke få pupp samt sove borte for 1.gang!!!

Hva vill dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd - en gang må jo bli den første! Når du er borte kjenner hun jo ikke duften av mamma, kanskje hun reagerer annerledes?

Dette tror jeg går veldig bra! Om hun griner litt slår hun seg nok raskt til ro med en flaske i den trygge og gode armkroken til bestemor eller bestefar.

Skrevet

Jeg ville absolutt prøvd, en venninne av meg har ikke villet at noen skulle ha datteren over natten og nå er jenta 2 år og hun nekter vllt å sove noen andre steder enn hjemme med mamma. Blir det store problemer så kan dere vel avslutte middagen litt tidligere og hente småen? Ville hvertfall ¨prøvd

Skrevet

Tror hun klarer seg utmerket uten pupp ja! Hun skjønner godt at bestemor ikke har pupp å gi, og jeg tror helt ærlig hun ikke trenger det heller. Fin anledning å begynne med avvenning på (om man VIL såklart, ingenting galt med å fortsette)

Skrevet

Ikke aktuelt her i gården. Synes det er brutalt. Du kan komme til å slite lenge med å få jenta di til å stole på deg igjen. Det minste du kan gjøre er å avvenne henne med puppen før du drar henne hit og dit for å sove over.

Sorry liitt krasst svar, men her har aldri barna sovet over og vi har kjempetrygge barn... Er en grunn til det vet dere....

Skrevet

Hva med å prøve å kutte ut det ene nattmåltidet? Si at dere har to flasker klare slik at din mor og far kan gi henne det når hun legger seg og når hun våkner på morgenen?

Vi har vært igjennom med nattmatavvenning to ganger, og det var kun den første natten som han våknet flest. Det som på en måte var uventet er at han roet seg så fort han fikk sutten.

Legg henne i seng alene i natt og se hvordan det går? Blir det helt umulig, så kan det være at hun er helt annerledes et annet sted.

Første gangen vi lot lillegutt sove et annet sted, så la vi han kl 18.30 og ventet med å dra til han sovnet. Han hadde våknet flere ganger, men tanten ga han bare sutten og han roet seg.

Kjenner godt igjen de følelsene det er med å gjøre ting annerledes, men tror også det er viktig for deg og din kjære at snuppa nå ligger i egen seng. Det går som oftest mye bedre enn forventet!

Dere er jo tilgjengelige på mobilen så hvis det skulle være helt krise så får de jo tak i dere. Husk de har jo oppdratt deg, så de skal nok klare din lille også!

Lykke til!

Skrevet

Unnskyld, må bare kommentere det ene innlegget lengre oppe her; "Du kan komme til å slite lenge med å få jenta di til å stole på deg igjen."

Øh, jaha? Det er jo ikke snakk om å sette bort jenta for flere dager da.

Jeg synes du kan prøve jeg. Første gangen jeg lot jenta ligge over hos mamma så var hun 3 mnd, og det gikk kjempebra. Og hun sover aldri så bra om natta som når hun ligger borte. Og hun sover aldri så lenge om morgenen som hun gjør når hun ligger der.

Skulle det skjære seg så kan dere jo bare dra og hente henne:) Men dette tror jeg det er noe dere må bestemme dere for, og ikke høre på andres meninger. ;)

Her blir vi oppfordra fra helsestasjonen å la ungen sove borte, eller ha barnevakt innimellom. Men de anbefaler oss (mamman og pappan) å ha en natt alene innimellom, slik at man ikke glemmer å være kjærester. Det er selvfølgelig valgfritt, og opp til hver enkelt å gjøre det når de føler de er klare for det, men de kommenterer at de har sett så mange par slite etter de har fått barn, så de minner oss ofte på det å ta litt pauser innimellom og bare gjøre kjæresteting. :)

Skrevet

Brutalt å la et barn være hos trygge besteforeldre en kveld og natt..Jaja. Det er ikke min definisjon av brutalt ihvertfall. Dra henne hit og dit er vel heller ikke helt rett definsjon på hva HI har tenkt å gjøre.

Skrevet

det sies at hvis de ikke har sovet borte før de er 6 mnd er det på tia....velger jo en trygg plass så vi kan slappe av og barnet kjenner barnevakten.men forstårgodt at noen ikke kjlarer det,men jeg har og en følelse at mange barn sover bedre borte enn hjemme...la henne sove over du,ha flaske med og vær i tilstand til å kunne reise til barnet om det skulle bli full skjærings.så etter første gang blir 2 gang lettere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...