lille oscar + bebis Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Når jeg ble gravid, var jeg i spania i utveksling. Kom hjem når jeg var 18 uker. Alt har gått bra i spania med både ultralyd og legetimer:) Men jeg føler jeg har gått glipp av masse her i Norge, som man sikkert får informasjon om når man blir gravid. I den lille kommunen jeg bor er da jordmora sykemeldt, så jeg går dobbelt opp til en lege jeg ikke kan fordra. Han har ingen sosiale antenner, og jeg tør ikke å spør han om "dumme" spm.. Det jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med: hvis noe sku ha skjedd, blødning, vannavgang eller noe lignende.. hadde jeg ringt føden da? jeg har ikke hatt kontakt med de før.. jeg kunne tenkt meg på sånn svangerskapsforberedene kurs... kan man bare melde seg på et hvilket som helst kurs? Hvor da? Er 27 uker.. Og bor i haugesundsområde hvis noen kjenner til noe der... har egentlig mange fler spm, men kommer ikke på de nå..
Lille Luna Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Hvis du ikke liker legen din så har du rett til å skifte fastlege. Jeg ville ha ring føden hvis noe skulle skje. Lykke til:-)
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Hvis du er usikker og vil ha JM, kan du jo kontakte kvinneklinikken i Hgsd. Dr Hausken er privat, men knallflink og snill
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 det siste eg leste angående jordmødre i haugesund er at de ikke har nok dekning, men du kan jo prøve å ringe nærmeste helsestasjon.. ellers hadde eg nok bytta fastlege har hørt det ska være en trivelig i tysvær, men husker dessverre ikke hva han heter... nå som du er kommet så langt skal du kontakten føden hvis noe skulle skje... på helsestasjonen er det masse brosyrer av forskjellige slag, men hadde kanskje ikke vært dumt å tatt seg en tur og samlet inn.. har du fått denne svangerskapsdagboken hos legen din f. eks? ellers er det bare å ta kontakt med føden angående svangerskapskurs.. de har faste dager i måneden de har dette hvor du får omvisning på føden og slik.. trur det er etter du har bikka 30 uker det er vanlig å gjøre dette.. mye rot men håper du blir litt klokere... ring til helsestasjonen og prat med de..
lille oscar + bebis Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2008 har ikke fått noe dagbok eller noe informasjon. Føler meg litt lost, men kanskje jeg bare skal gå innom helsestasjonen da ja.. Omvisning på føden hadde vært fint:)
Fullrulle86 Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 hei:o) jeg bor i haugesund og er i min 26 uke:o) viss noe skal skje, ring føden. Glem å ringe legevakten, di kan ikke ta vare på gravide... bare send meg en privat melling viss du lurer på noe:o)
playground princess Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Jeg bor selv en liten time fra Haugesund. Tror Haugesund sjukehus har omvisning 2. og 4. torsdag i mnd og svangerskapskurs (m/omvisning) noen lørdager iblant. Ta en telefon til fødeavdelingen og spør om tider du. Lykke til Og bare send meg en pm dersom du lurer på noe mer og tror jeg kanskje kan hjelpe =)
lille oscar + bebis Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2008 okei, så kjekt å få vite litt mer... Setter veldig pris på dette!
HanneMeJuliGutt Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Hei:) Jeg er fra Karmøy å er gravid i uke 15+3 har vert på masse ultralyder på sykehuset.. Jeg ville kontaktet de på føden å fått snakka med ei jordmor eller bedt de fortelle deg hva du skal gjør, de er døds greie der Så det er ikke noe problem.. Vet ikke hva ellers jeg kan si.. klem fra meg
lille oscar + bebis Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. februar 2008 ja tror jeg må ta meg en tur innom føden. tror ikke de har papirer på meg eller noe der, ikke som jeg vet om hvertfall... Hadde vært litt greit å visst at de visste hvem jeg var...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå