lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 er gravid og har en sønn på 6 mnd. er sinnsykt kvalm og kaster opp. noe som passer dårlig med turbo her i huset. så hva skal jeg spise og drikke for å bli mindre kvalm? )
lille sprelle Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Er nå i min 30te uke og har vært kvalm så og si hele tiden. Grove knekkebrød med smør og gulost eller brunost Mandler Syrlige drops (søpledynga har forskjellige smaker i samme pose) Ellers så er det viktigste å komme i gang med å spise for å slippe å blir mere kvalm. Spise lite og ofte - på det værste spiste jeg omtrent 8 knekkebrød fordelt på like mange timer. Lykke til!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2008 tusen takk ) flere?
Saltlakris Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Salt lakris går det i her.. Ellers så er det jo mange som syntes det hjelper å spise tørre kjekt, knekkebrød osv. Ellers så skal det jo være bra å spise lite og ofte, ikke alltid like lett å få i seg noe når man er sikkelig kvalm da..
ALMA1 Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Salt salt salt,potetgull,salte kjeks og cola (selv om cola er pyton,har aldri drukket det verken før eller etter kvalmen,men da den sto på som verst hjalp cola faktisk....underlig nok. Elr sprite....ikek særlig sunn kost,men må man så må man...Lykke til,misunner deg ikke denne tida;)
maria isabell Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 ammer du er prostafen forbudt...ammer du ikke er det fantastisk:) var så syk at eg måte slutte å amme og ta prostafen...datteren min var da 11 mnd..
mastermind Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 spiste ofte, annenhver time. gulrot var effektivt, samme med lovehearts (ikke bare mot halsbrann), salvi lakerol holdt ting i sjakk på jobb, tygge maten godt, spise sakte, jeg strevde av og til når jeg måtte kaste opp.
Gjest eelis Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Da jeg var gravid spiste jeg kjempeofte. Gikk nesten alltid og tygde på et knekkebrød, og det hjalp veldig. Ellers spiste jeg mye appelsin, og drakk mye appelsinjuice, og det hjalp, det også. Salt potetgull gjør også susen ;-)
grolla Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Knekkebrød, frukt og yoghurt! Høres fryktelig sunn ut, men når kvalmen går over er jeg ikke så sunn lenger...... Har sikkert spist en kilo med frukt daglig gjennom sv.skapet, i tillegg til mengder med juice!
mastermind Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 ja, må ikke glemme appelsinjuicen. Den var en kjempegod venn i noen uker. Og knallharde pærer en periode. Kunne spise hele tiden. Verste man gjør er å ikke spise.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Heisann:) Det som hjalp meg var et kjerringråd jeg fant her på bim. Spis et par mandler når du kjenner kvalmen kommer, det fungerte supert for meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå