Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor idag...

Er i veke 32+6 og vekta viste at eg hadde lagt på meg 8,5 kg til sammen.

Jordmor meinte eg burde prøve og legge mindre på meg. Var litt masse meinte ho!!!! Hallo????

Eg er såååå stolt av meg sjøl fordi eg KUN har gått opp så LITE.

Tidligere svangerskap har eg gått opp 20 og 25 kg.

Som om eg ikkje eg er nok deppa om dagene....trengte ikkje den altså!

Fysj, blei skikkelig gretten på ho.

Eller har ho rett....?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

What??

8,5 kg er jo ikke noe mye! Rar jordmor!!

Skrevet

Jeg går selv opp mellom 20 og 30 kilo når jeg er gravid, denne gangen er ikke noe unntak. Forrige gang var jeg full av dårlig samvittighet, og hele vekt-greia og alle kommentarene holdt på å ødelegge hele gleden min med svangerskapet. Når jeg nå ble gravid igjen har jeg derfor vært i skikkelig forsvarsposisjon og nektet å veie meg hos jordmor :D Hun ble sur, jeg ble sur, og enden på visa har vært at jeg kun går til legen. Og legen er fantastisk, hun har ikke kommentert vekten med et ord, virker som om hun synes det er helt normalt :D Må legge til at jeg forrige gang mistet alle kiloene jeg la på meg rett etter fødselen og satser på at det samme skal skje denne gangen. Ikke bry deg om jordmor! En kan ikke si at ens kropp er gravid på feil måte bare fordi en ikke følger boka mht hvor mange kilo en legger på seg. Da er det boka det er noe galt med. Kos deg, og glem hele vekten du!

Skrevet

8,5 kg er nesten litt lite, normalt legger en på seg 12 kg....du har ikke mangen kg igjenn etter fødselen til amming da...det går nok veldig bra...når eg va 8 mnd hadde eg lagt på meg 0 kg og amminga gjekk på et vis...bare vær glad du ikke har lagt på deg mindre, legg helst på deg mere viss du skal amme...rar jordmor du har,trur hu må lese litt i boken sin...

Skrevet

Jeg har gått opp 10 kg mindre nå enn i forrige svangerskap og fikk beskjed av jordmor at jeg burde SLANKE meg!!

Unnskyld meg, men noen jordmødre kan man bare putte i do å dra opp for min del...

Det høres jo ut som om du er godt innenfor "normalen" :) Så ikke la det gå innpå deg!

Høres ut som om vi har samme jordmor også... *hehe*

Skrevet

Er det merkligste jeg har hørt. Er 33 uker nå, og har selv gått opp totalt 7,5 kilo. Ved siste kontroll hadde jeg gått ned 1 kilo de siste 4 ukene.

Jordmor sa bare til meg at jeg lå innenfor normalen (dog i underkant). Men hun sa også at vekten min ikke var så nøye så lenge babyen vokser og trives der inne...og det gjør hun jo...

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvor man finner slike jordmødre??

Det er jo så frekt, og det kan da umulig ha noe å si, med mindre man er ganske overvektig og det kan være fare for diabetes pga kostholdet osv??

Det står jo i alle bøker jeg har lest at det er NORMALT å gå opp ca 15 kg. under 12 har du gått ned i vekt på deg selv har jeg lest. Men hvis du legger på deg mer en 12 så har du gått opp i vekt på deg selv. Og er det så unormalt og farlig da?

Jeg har gått opp 14 kg og er i uke 40 nå, og både jordmora og legen min har sagt at jeg har FIN vektoppgang.

Skjønner du blir lei deg når du får høre det, prøv å glem det du!

Det er vell ikke ukjent at kvinner og vekt er et sårbart tema, om man ikke skal få høre slik når man er GRAVID!

Skrevet

Jeg er 28 uker og har gått opp 11 kg(grøss) men ikke fått beskjed om å slanke meg. Men veit ikke om det har noe med at jeg var slank fra før. Og det ikke syns så godt.

Noen går opp mye , noen lite. Og 8,5 kg er jo ikke no nesten da.

Burde skyti jm

Skrevet

Hørtes fryktelig rart ut spør du meg. Måtte hatt en skikkelig dårlig dag den jordmora. Sjokkert jeg.

Skrevet

Hæ... Nei huff :-) legg teflon rundt kommentaren og la den skli rett av! Jeg er omtrent like langt på vei som deg og har lagt på meg ca 13. Legen har ikke vært i nærheten av å kommentere det. Synes kiloene ligger flott på kroppen min jeg :-D Mye av det skal jo være kroppens "ammelager".

Skrevet

HAr 11 dager til termin, og har lagt på meg dobbelt så mye som deg!!Hehe, skulle likt å høre hva din jordmor hadde sagt til meg. Min jordmor synes ikke vekten min er avskrekkende heller, selv om jeg har lagt på meg litt mer enn forrige gang.

Ikke bry deg om det. Alle vet jo at 8,5 kg ikke er mye når man er så langt på vei.

Skrevet

Så rart! Jeg er 33 + 6 i dag, og har lagt på meg omtrent det samme som deg. Legen min sier alltid at "du kommer nok ikke til å legge på deg mer enn det absolutt nødvendige, du". Merkelig oppførsel av jordmor - hun kan ikke ha sett/hørt feil, da? Nei,dette synes jeg ikke du skal bry deg om, altså :)

Skrevet

Hæ???? Var 29 +2 sist jeg var til jordmor og har gått opp 9 kg og hun sa jeg hadde en fin vektøkning........ikke bry deg om henne,hun må ha hatt en dårlig dag!!!!

Skrevet

Ikke hør på jordmor! Jeg er 31+4 nå og har så langt lagt på meg 17 kilo!! Min lege og jordmor sier det er en fin vektøkning! La på meg totalt 17kg sist svangerskap, men nådde normalvekt etter et år igjen, uten å gjøre noe for det. Så slapp av og kos deg med kiloene du, de renner av igjen når barnet er født!

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye du veier i starten av svangerskapet tror jeg..

Jeg veide f.eks 105 kg før jeg ble gravid,gikk litt ned og så har jeg til nå lagt på meg 1,5 kg. (er nå 106.5) og jeg er i uke 37... og jeg får bare skryt av både jordmor og lege!

Men hvis du veier 60 kg+- og ikke har så mye ekstra på kroppen tror jeg det er best å legge på seg de ordinære 12 kg man "skal",siden dette er det babyen,fostervann,ammefettet osv veier.

Men det høres jo ut til at du har lagt på deg det du skal,og du skal IKKE slanke deg når du er gravid,men tenke over hva du spiser,sånn som man egentlig alltid skal!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...