Gå til innhold

et nytt innlegg angående spark

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 23+6 i dag og har ikke kjent noen spark på 2 dager, kanskje et par små, bitte små dult, pleier jo å være full fart der inne på kvelden og får resepons hvis jeg dytter litt på magen:) men ingenting nå...er det flere som har det sånn? kan jo hende den har snudd seg eller noe, men er det noe å bekymre seg for? er ikke noe bekymret nå da...har sikkert bare snudd seg, men må jo bare spørre..hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 24 + 5 i dag, og det har vært veldig rolig her innne de siste to ukene synes jeg.

Begynte å kjenne liv rundt uke 18 helt sikkert, og synes det var bra full fart med en gang. Derfor ble jeg kjempe bekymret når det ble mye mindre aktivitet. Men har kjent litt hver dag.

I dag synes jeg at jeg har kjent mye, men det er liksom så "dumpe" eller dempede støt synes jeg, i forhold til tidligere. Nesten gått tilbake til slik det var i begynnelsen når det er mer som bobler/ luft. Men kjente spark utenpå magen i går.

Jeg har ringt til jordmor en gang tidligere, og fikk komme og høre på lyden. Helt fint, og så var jeg på 24- ukers kontrollen på tirsdag, og alt var fint. Jordmor sa at så lenge jeg kjenner litt liv hver dag så er det ingen grunn til bekymring.

Men jeg er av den engstelige typen, så jeg drar heller til jordmor en gang for mye for å høre på lyden.

Skal du snart på 24 - ukers kontrollen?

Hvis du ikke selv er veldig engstelig så kan du sikkert ta det med ro, men det kan jo være greit å ta en tur og høre og. Men som jeg skrev nå så har jeg det vel ganske likt som deg. Så det stod på din side her på BIM da jeg var i uke 23 at babyen sover kanskje mer, og er derfor mer rolig.

Kan også være den har snudd seg ja. Nesten så jeg tror det til meg ihvertfall. Skal spørre min gyn neste fredag om det går an å se det på ul. Jeg får litt ekstra oppfølging med UL . Hvis den ikke har snudd seg tilbake igjen da.

Skrevet

Hei tonje.Tror ikke du skal bekymre deg for den lille i magen.Jeg har opplevd i mine sv skap at babyen har noen dager med aktivitet å så er det helt rolig noen dager.Det er helt normalt.Den kan også ha snudd seg,Så slapp helt av å nyt sv skapet videre.Klem.

Skrevet

Har gått å tenkt slik i noen dager jeg også nå. Den lille har blitt så mye roligere, og været slik siden søndag... Kjenner jo at han beveger seg, men før var han skikkelig turbo... Skal til legen om mandan, men er jo enda noen dager til...

Nei, alt er sikkert ok.. men de sier jo at en alltid skal være obs på forandringer i bevegelsesmønsteret også.. men så har jo barne perioder der de er roligere igjen.... Huff, blir litt forrvirret egentlig..

Skrevet

hei og takk for alle svar:)

var på jobben i dag pga personalmøte og der fikk jeg tatt en ultralyd (sjefen min er lege og ekspert på ultralyd) og alt stod bra til, den hadde bare lagt seg litt annerledes, men den bevegde seg som bare det inni der..hehe..så aøt var bare bra:) skal på enda en ultralyd den 22 februar pga for høyt blodtrykk så da var jeg se den enda en gang..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...